تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهرات و سنگ های قیمتی در منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برپایی اولین نمایشگاه تخصصی طلا، نقره، جواهرات و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هنرمندان مجموعه« زرگران» در محل مسجد تاریخی «رنگونی های آبادان»، خبر داد.

اقتصاد۲۴- قدرت اله طمیمیان عصر امروز و در آئین افتتاح این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه پیش رو با همت گروه تولیدی آموزشی و صادراتی «زرگران» که در زمینه ساخت جواهر و مخراج کاری فعالیت می‌کنند از امروز ۱۹ تا ۲۶ بهمن ماه، برقرار است.

طمیمیان در خصوص انتخاب محل برپایی این نمایشگاه، اظهار داشت: مسجد رنگونی‌ها یکی از آثار ثبت شده میراثی منطقه آزاد اروند است که تلاش داریم با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این مکان تاریخی؛ گردشگران و مردم منطقه را تشویق به حضور و بازدید از آن کنیم.


بیشتر بخوانید: کارآفرینی، محرومیت زدایی و اشتغالزایی ۳ هدف دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در امور بانوان


وی کشور‌های حوزه خلیج فارس را بازار خوبی برای مصرف مصنوعات طلا و جواهر کشور دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری منطقه آزاد اروند با کشور‌های عربی؛ خصوصا کشور عراق و جذابیت حرفه طلا و جواهرسازی؛ این هنر یکی از بخش‌های صنایع دستی است که می‌تواند باعث اشتغالزایی و ارزش افزوده باری علاقه‌مندان به آن گردد و از صادرات خام سنگ نیز جلوگیری کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این هنر و فن یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد در حوزه مشاغل خانگی محسوب می‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی طلا، نقره، جواهرات و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی هنرمندان مجموعه «زرگران» با هدف توسعه صنایع دستی و استفاده از ظرفیتی که این صنعت بوجود می‌آورد راه اندازی شده و در آینده به دنبال آن هستیم که در حوزه طلا و جواهر با برنامه ریزی‌های بیشتر و مدون این شاخه هنری را در منطقه آزاد اروند؛ توسعه و گسترش دهیم.

طمیمیان افزود: آموزشگاه طلا و جواهرسازی زرگران با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای، با اعطای دیپلم بین المللی قابل ترجمه برای آقایان و خانم ها، به علاقه‌مندان آموزش‌های لازم را ارائه خواهند داد.

گفتنی است؛ اولین نمایشگاه تخصصی طلا، نقره، جواهرات و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی هر روز ساعت ۱۷‌ای ۲۲ در محل مسجد رنگونی‌های آبادان واقع در خیابان شهید منتظری، جنب پاساژ سیتی سنتر برای علاقه‌مندان دایر است.

منبع: منطقه آزاد اروند
ارسال نظر