تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

کشور هنوز تحت‎تاثیر خشکسالی است

رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه حدود ۶۰ الی ۶۵ درصد از کشور تحت تاثیر خشکسالی قرار دارد، گفت: با توجه به میزان بارش‌های اخیر، کشور هنوز تحت تاثیر خشکسالی است و ما هنوز وارد دوران ترسالی نشده‌ایم.

اقتصاد24- در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین‌) مجلس شورای اسلامی که بررسی سیلاب‌های اخیر در کشور، مهمترین دستور کار نمایندگان است، «سحر تاج‎بخش» رئیس سازمان هواشناسی اظهار داشت: مجموع کل میزان بارندگی کشور در سال‎های ۹۷ و ۹۸، ۲۰۴ میلی متر بود که وقتی این میزان بارندگی را نسبت به سال‌های گذشته مقایسه می‎کنیم، متوجه می‌شویم که حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسوول با بیان اینکه حدود ۶۰ الی ۶۵ درصد از کشور تحت تاثیر خشکسالی قرار دارد، افزود: با توجه به میزان بارش‌های اخیر، کشور هنوز تحت تاثیر خشکسالی است و ما هنوز وارد دوران ترسالی نشده‌ایم.

تاج بخش با اشاره به گمانه‌زنی‌های سازمان متبوعش در خصوص بارندگی‌های کشور که در جلسه شورای عالی آب در سال گذشته برگزار شده بود، گفت: وضعیت جوی آب و هوا در سه بازه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش‌بینی و تهیه می‌شود و سپس پس از این سه مراحل نتیجه نهایی گزارش می‎شود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با توجه به این نکته که سازمان هواشناسی ۷۲ ساعت قبل از وقوع هرگونه حادثه اطلاعیه صادر می‌کند، گفت: ما حدود ۴۸ ساعت قبل از پیشامد ناگوار پیش‌بینی خود را اعلام می‌کنیم؛ لذا در خصوص سیلاب‌های اخیر در کشور نیز همین گونه عمل کردیم.

این مقام مسوول گفت: سازمان هواشناسی پیش بینی حادثه بارش‌های سنگین و وقوع سیلاب را در قالب ۱۵۰ اطلاعیه، ۹۰ اخطار به دستگاه‌های اجرایی کشور گوشزد کرده بود.

منبع: دفاع پرس
ارسال نظر