تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد

سکه ۵۰ هزار تومان گران شد/ نرخ دلار در مسیر جنگ روسیه با اوکراین / قیمت طلا گوش بزنگ مذاکرات است

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با افزایش نرخ دلار، قیمت سکه در بازار داخلی با افزایش ۵۰ هزار تومانی مواجه شده است.

اقتصاد۲۴- بدنبال افزایش نرخ دلار قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران افزایش پیدا کرد.قیمت سکه از ابتدای هفته جاری روند صعودی به خود گرفته و با یک جهش سنگین و یکباره وضعیت بازار را متحول کرد. تا جایی که روز گذشته توانست کانال ۱۲ میلیون تومان را بدست بیاورد.

این افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاد که قیمت دلار و قیمت اونس طلا نیز در حال پیشروی بودند. نرخ هر انس جهانی با توجه به گمانه زنی‌های درباره احتمال جنگ روسیه با اوکراین افزایش قیمت داشت و فرمول محاسبات در بازار جهانی را بهم ریخت.

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: امروز قیمت جهانی هر اونس طلا در بازار به دلیل تعطیلی روز یکشنبه بدون تغییر بوده است.

وی ادامه داد: قیمت ارز نیز در بازار با افزایش اندکی داشته وهر دلار آمریکا امروز در صرافی‌های بانکی با افزایش قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته مواجه شد و در حال حاضر به قیمت ۲۵ هزار و ۳۰۵ تومان به فروش می‌رود.

کشتی آرای گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۵۰ هزار تومان افزایش داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۵ هزار تومان گران شده است.


بیشتربخوانید: ثبات نرخ سکه ادامه دارد؟


وی ادامه داد: هر سکه امامی با افزایش قیمت به ۱۲ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای؛ از طرفی هم مذاکرات برجام در هاله از ابهام قرار گرفته و پیش بینی وضعیت بازار سکه و طلا و ارز به روند مذاکرات بستگی دارد. از سوی دیگر قیمت هر اونس طلای جهانی نیز فردا با بازگشایی بازار‌های جهانی تعیین خواهد شد.

این فعال بازار سکه و طلا گفت: پیش بینی وضعیت قیمت سکه و طلا بستگی به نرخ گذاری دلار دارد. اگر فردا وضعیت قیمت دلار روند صعودی داشته باشد احتمال افزایش قیمت سکه و طلا بیشتر خواهد بود.

ارسال نظر