تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
مشاور رییس جمهور؛

قطب انرژی کشور در استان بوشهر قرار دارد / بوشهر استانی با ظرفیت‌های مهم در بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، در آیین معارفه مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بوشهر با بیان اینکه بوشهر استانی با ظرفیت‌های مهم در بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی است تصریح کرد: قطب انرژی کشور در مناطق پارس جنوبی و شمالی در استان بوشهر است و هم اکنون روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین در این منطقه استحصال می‌شود.

اقتصاد۲۴- سعید محمد با تاکید بر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی خاطرنشان کرد: همچنان در صنایع پایین دستی عقب هستیم در حالی که توسعه این بخش نقش مهمی هم در افزایش اشتغالزایی در استان خواهد داشت.
وی افزود: توسعه صنایع شیلات، کشاورزی و فراوری مواد معدنی از جمله ظرفیت‌های مهم برای منطقه آزاد بوشهر است و منطقه آزاد بوشهر برای تحقق برنامه‌های خود وظیفه دارد با یک طرح جامع، دقیق صنایعی که به معیشت مردم و صادرات مربوط است را شناسایی و واحد‌های صنعتی مرتبط آن در منطقه آزاد استقرار یابند.
مشاور رئیس جمهور گفت: متاسفانه به دلیل عملکرد‌های گذشته، در حال حاضر دید درستی نسبت به مناطق آزاد در کشور وجود ندارد و باید این روند را اصلاح کنیم.


بیشتذ بخوانید: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منشاء نیمی از صادرات ایران


سعید محمد ادامه داد: موضوع مهم در مناطق آزاد، مشوقات و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی است که اکنون در هر دو حوزه خدشه وارد شده و این امر موجب خواهد شد جاذبه‌های مناطق آزاد از بین برود.
وی اظهار داشت: ما به دنبال رونق مناطق آزاد هستیم، اما عده‌ای قوانینی وضع می‌کند که نقض غرض می‌شود، لذا هماهنگی مجلس، وزارت اقتصاد، امور مالیاتی و گمرک برای اصلاح این روند ضروری است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: با وجود قوانین دست و پاگیر، شاهد کوچ سرمایه گذاری از مناطق آزاد به سمت کشور‌های همسایه هستیم.
سعید محمد، با معرفی مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بوشهر گفت: پس از معرفی مدیر جدید منطقه آزاد بوشهر، تصویب اساسنامه در نخستین جلسه شورای مناطق آزاد و تشکیل هیات مدیره در دستور کار قرار خواهد گرفت.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی بیان کرد: منطقه آزاد بوشهر نسبت به سایر مناطق آزادی که اخیرا به تصویب رسیده اند از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مطلوبی برای آغاز به کار دارد.
مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر هم در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر تاکید کرد: تحقق برنامه‌های منطقه آزاد بوشهر نیازمند هماهنگی، همدلی و هم افزایی بین مدیران است.
حسین عربیان با بیان اینکه پیوست‌های فناوری، زیست محیطی، فرهنگی در طرح‌های منطقه آزاد باید مدنظر باشد، تصریح کرد: در منطقه آزاد بوشهر باید به گونه‌ای کار کنیم تا خیر مادی و معنوی به سبد خانواده‌ها بیاید.
عربیان افزود: شعار ما در منطقه آزاد کار برای رضای خدا و دوستی با مردم خواهد بود.

منبع: فرینا
ارسال نظر