تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

خاص‌ترین BMW تمام دوران‌ها رونمایی شد +عکس

ب ام و از تازه‌ترین «ماشین هنری» خود رونمایی کرد. این ماشین یک مدل سری ۸ است که توسط جف کونز، هنرمند مشهور آمریکایی نقاشی شده است. از این ماشین ۹۹ دستگاه ساخته شده و به قیمت ۳۵۰‌هزار دلار فروخته خواهد شد. ب ام و از سال ۱۹۷۵ میلادی در پروژه ماشین هنری با هنرمندان مختلف همکاری کرده است.

اقتصاد۲۴-  اندی وارهول، روی لیختنشتاین و جنی هوزلر از جمله حدود ۲۰هنرمندی هستند که در طول این سال‌ها ماشین‌‌‌های ب‌‌‌ام‌‌‌و را نقاشی کرده‌‌‌اند. این هنرمندان معمولا یک دستگاه ب‌‌‌ام‌‌‌و را نقاشی کرده‌‌‌اند که به عنوان یک اثر هنری در موزه‌‌‌ها نمایش داده می‌شود. اما ب‌‌‌ام‌‌‌و به تازگی تصمیم گرفته تا ماشین‌‌‌های این پروژه را در تعدادی محدود تولید کرده و به علاقه‌‌‌مندان بفروشد. نقاشی هر ماشین حدود ۳۰۰ ساعت وقت می‌گیرد.

جف‌‌‌ کونز یکی از گران‌‌‌ترین هنرمندان معاصر جهان است. او برای خلق آثار هنری از اشیایی که در زندگی روزمره استفاده می‌شود الهام می‌گیرد. یکی از آثار آقای کونز به نام خرگوش در سال ۲۰۱۹ میلادی به قیمت ۹۱‌میلیون و ۱۰۰‌هزار دلار فروخته شد که بالاترین قیمت یک اثر از یک هنرمند زنده است.

این دومین همکاری این هنرمند آمریکایی با ب‌‌‌ام‌‌‌و است. او در سال ۲۰۱۰ یک ماشین ب‌‌‌ام‌‌‌و را که برای مسابقات اتومبیل‌رانی ساخته شده بود نقاشی کرد. اثر جدید او با الهام از داستان‌‌‌های کمیک‌‌‌استریپ یا داستان‌‌‌های مصور خلق شده است. خودش می‌گوید که این ایده را از اولین همکاری‌‌‌‌‌‌اش با ب‌‌‌ام‌‌‌و در ذهن داشت. برای نقاشی هر ماشین ۱۱لایه رنگ‌‌‌پاشی لازم است و حدود ۳۰۰ ساعت وقت می‌گیرد. ب‌‌‌ام‌‌‌و می‌‌‌گوید این پیچیده‌‌‌ترین روند رنگ‌‌‌کردن ماشین در تاریخ کارخانه است.


بیشتر بخوانید: بهترین نیسان آبی دنیا! +عکس


از آنجایی که قرن بیست و یکم به مارپیچ ادامه می‌دهد و به هنرمندان راه‌های بهتر و بهتری برای مشارکت در سرمایه با اکتان بالا و همکاری خلاقانه می‌دهد، جف کونز راه جدیدی برای بالا بردن ابروهای خود پیدا کرده است. روز پنجشنبه، BMW از اولین نسخه 8 X JEFF KOONS، یک سری محدود 99 BMW M850i ​​xDrive Gran Coupe با الگوی برجسته ای که مخصوصا توسط کونز ساخته شده است، خبر داد. این آخرین تکرار پروژه BMW Art Car است. چیزی که کونز به آن دست یافت، ادای احترام کارتونی به هنر پاپ است که یازده رنگ مختلف، پف‌های دود و انفجار ستاره‌ها را ترکیب می‌کند. الیور زیپس، مدیرعامل BMW، آن را به‌عنوان «مجسمه‌ای غلتان» تبلیغ می‌کند که «نه تنها قرار است به‌عنوان یک کالای کلکسیونر مورد علاقه در موزه‌ها نمایش داده شود، بلکه باید به‌عنوان یک BMW واقعی در جاده‌ها توسعه یابد».

البته، اتومبیل ها می توانند کاملاً هنری باشند. هنرمند جان چمبرلین به خاطر حکاکی‌هایش از ماشین‌های له شده معروف است که در دهه 1960 در واکنش به آنچه که می‌توان عصر طلایی فرهنگ اتوپیایی ماشین آمریکایی نامید، آن‌ها را پیچید و نقاشی کرد. دهه‌ها بعد، نگرش آمریکایی‌ها نسبت به خودروها بسیار متشنج‌تر شده است: تصادفات رانندگی سالانه بیش از 38000 نفر را در ایالات متحده می‌کشند و 4.4 میلیون نفر را مجروح می‌کنند. تحقیقات رو به رشد نشان می‌دهد که برای ایجاد چشم‌اندازی از شهرهای پایدار، نواحی کلان‌شهری باید دوباره طراحی و بازاندیشی شوند تا از تمرکز بر خودروها دور شوند.

 

در این دوره انتقالی بود که کونز سریال محدود تقویت شده خود را منتشر کرد و اجتناب ناپذیر است که مخاطبان هدف او احتمالاً آن را ببینند. به علاوه، در حالی که کونز نامی آشناست، اما این اولین بار نیست که یک برند خودرو با دنیای هنر به نوعی همکاری می کند. رولزرویس با گالری سرپنتاین همکاری کرده است. جگوار با موسسه سلطنتی معماران همکاری کرده است. این روند قبلاً شروع شده است، بنابراین اجازه دهید آن را ادامه دهیم.

منبع: برترین ها
ارسال نظر