تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

ادامه واکنش‌ها به حضور روسیه در اوکراین

برنامه احتمالی حمله روسیه به اوکراین که از مدت‌های پیش بیم آن می‌رفت از روز دوشنبه ۲۱ فوریه و پس از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک، دو منطقه جدایی‌طلب در شرق خاک اوکراین، وارد مرحله تازه‌ای شد.

اقتصاد۲۴- برنامه احتمالی حمله روسیه به اوکراین که از مدت‌های پیش بیم آن می‌رفت از روز دوشنبه ۲۱ فوریه و پس از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک، دو منطقه جدایی‌طلب در شرق خاک اوکراین، وارد مرحله تازه‌ای شد.
پوتین دستور داده است که نیرو‌های روس تحت عنوان «صلح‌بانان» به این مناطق عازم شوند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد به دنبال تصمیم ولادیمیر پوتین روز دوشنبه به درخواست اوکراین، آمریکا و برخی کشور‌های دیگر یک جلسه اضطراری شبانه برگزار کرد.
رزماری دیکارلو، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد جلسه شورای امنیت را با هشدار آغاز کرد: «خطر درگیری بزرگ، واقعی است و باید به هر قیمتی از آن جلوگیری کرد.»
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز گفت: «ما از هیچکس و هیچ چیز نمی‌ترسیم. به کسی چیزی بدهکار نیستیم و چیزی به کسی نمی‌دهیم.»دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز قرار است برای دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود عازم واشنگتن شود.کاخ سفید دستوری اجرایی برای ممنوعیت سرمایه‌گذاری و تجارت ایالات متحده در مناطق جدایی‌طلب صادر کرد و قرار است روز سه‌شنبه تدابیر بیشتری اعلام شود. به گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا این تحریم‌ها مستقل از آن چیزی است که واشنگتن در صورت تهاجم روسیه آماده کرده است.
آخرین رویداد‌های مربوط به بحران اوکراین و تنش میان روسیه و غرب در روز دوشنبه ۲۲ فوریه (۳ اسفند) را در این صفحه پیگیری کنید.

منبع: یورونیوز

ارسال نظر