تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
در دی ماه انجام شد؛

تشکیل ۵ هزار پرونده تخلف اصناف

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت از انجام بیش از ۱۶ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، غیرصنفی و بنگاه‌های اقتصادی بصورت گشت بازرسی در سطح کشور از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون خبر داد.

اقتصاد۲۴- سید مجتبی سجادی جزی اظهار داشت: بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها حسب وظیفه ذاتی خود طی دی ماه امسال اقدام به برگزاری ۱۶ هزار و ۸۳۴ مورد گشت بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی در سطح کشور کرده اند. وی با اعلام اینکه طی همین مدت، ۵ هزار و ۳۱ مورد پرونده تخلف اعم از گران‌فروشی، کم فروشی و ... تشکیل شده است، متذکر شد: در حال حاضر نیز گشت‌های بازرسی نظارتی با حضور بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان تعزیرات حکومتی و همکاری دیگر دستگاه‌های ذیصلاح از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و... به طور جد در سطح استان‌ها در حال انجام است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات همچنین، میزان ارزش پرونده‌های متشکله را بالغ بر ۹۴۶ میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال عنوان و ادامه داد: کلیه این پرونده‌ها جهت رسیدگی و صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.


بیشتر بخوانید: نرخ قالیشویی اعلام شد


این مقام مسئول با بیان این مطلب افزود: با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال و برای خدمت‌رسانی به مردم و تسریع در اقدامات لازم، گشت‌های بازرسی نظارتی فعال‌تر از گذشته در قالب اکیپ‌های سیار در ساعات اداری و غیر اداری به اتفاق نمایندگان دستگاه‌های نظارتی کار بازرسی را انجام می‌دهند.

به گفته وی، هدف از برگزاری گشت‌های بازرسی، پیشگیری از وقوع تخلف و در راستای نظارت بر واحد‌های صنفی اعم از تولیدی و توزیعی و خدماتی، قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه و برخورد با تخلفات در حوزه احتکار و گرانفروشی است.

سید مجتبی سجادی تاکید کرد: تلاش می‌شود تا با اعمال نظارت و برخورد با هرگونه اخلال در بازار، دست سوداگران کوتاه شده و میزان بروز تخلفات به حداقل برسد.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت از شهروندان تقاضا کرد چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف اعم از احتکار، گرانفروشی، تقلب و دیگر موارد دارند مراتب را طی تماس با شماره تلفن ۱۲۴، اطلاع رسانی کنند تا پیگیری قانونی انجام شود.

منبع: روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

ارسال نظر