تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۰

طرز تهیه سیب زمینی پنیری به روشی خوشمزه

سیب زمینی پنیری یکی از انواع فست فود‌های خوشمزه و بسیار پر طرفدار است که در کافه‌ها و رستوران‌ها با روش‌های گوناگون سرو می‌شود و طعم بسیار ویژه‌ای دارد.

اقتصاد۲۴- امروز فست‌فود‌ها در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا‌های سنتی به سمت غذا‌های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا کرده است. ویژگی مهم فست‌فود‌ها صرف‌نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن‌ها می‌شود. سیب زمینی پنیری یکی از انواع خوشمزه فست فودهاست و یکی از پیش غذا‌های معروف و محبوب رستوران‌ها در سراسر دنیاست.

این غذا به دلیل داشتن سیب زمینی و پنیر پیتزا بسیار پر کالری است؛ بنابراین به عنوان وعده غذایی اصلی به‌ویژه برای وعده ناهار بسیار مناسب است؛ همچنین در این نوع طبخ از آنجا که سیب زمینی آبپز می‌شود و سرخ کرده نیست، برای کودکان که به فست فود علاقه دارند، بسیار مناسب‌تر است. در ادامه این مطلب طرز تهیه سیب زمینی پنیری همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های تهیه این نوع سیب زمینی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی پنیری

سیب زمینی ریز: نیم کیلو
سیر: ۲ حبه
جعفری تازه: ۱۰۰ گرم
پیازچه: ۳ عدد
پنیر پیتزا: ۳۰۰ گرم
کره: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز: یک چهارم قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه: نصف قاشق چای‌خوری
پاپریکا: نصف قاشق چای‌خوری
نمک: به میزان لازم


بیشتر بخوانید:  طرز تهیه تپسی کباب ترکیه‌ای


طرز تهیه سیب زمینی پنیری

۱ ـ برای شروع کار سیب زمینی‌ها را پوست کنید و در آب و کمی نمک بجوشانید تا پخته شوند. دقت کنید که سیب زمینی نباید له شود.

۲ ـ کره را داخل یک ماهی تابه بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا آب شود؛ سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید. حالا سیر رنده شده را داخل ماهی تابه بریزید و سی ثانیه تفت بدهید و بعد فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا و کمی نمک به سیر اضافه کنید.

۳ ـ در این مرحله سیب زمینی‌های آبپز را به صورت درسته به ماهی تابه اضافه کنید و داخل روغن زیتون و ادویه‌ها تفت بدهید.

۴ ـ جعفری و پیازچه را بعد از شستن خرد کنید و روی سیب زمینی بریزید و در مرحله آخر پنیر پیتزا را روی سیب زمینی‌ها بپاشید و درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا پنیر کاملا آب شود؛ سپس سیب زمینی‌های پنیری خوشمزه شما آماده است که می‌توانید آن را با سس کچاپ یا هر نوع سسی که دوست دارید، سرو کنید. نوش جان.

نکته مهم
برای تهیه این غذا باید حتما از سیب زمینی‌های کوچک و نقلی استفاده کنید.

ارسال نظر