تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۰

اختراع آینده کتابی برای راه اندازی کسب و کار

اختراع آینده، مقدمه‌ای بر پتنت برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، عنوان کتاب تازه انتشار یافته ایست که مطالعه آن برای علاقمندن راه اندازی کسب و کارهای نوین می تواند مفید باشد.

اقتصاد۲۴- راه اندازی کسب و کار موفق بیش از آنکه نیازمند منابع مالی باشد به اتخاذ استراتژی درست و اصولی احتیاج دارد؛ در سالهای اخیر اشخاص زیادی مدعی داشتن تبحر در حوزه هستند؛ برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، انواع وبینار و کارگاه های آموزشی و چندین عنوان کتاب و مقاله و صدها ساعت محتوای صوتی و تصویری گواه این ادعاست و همین امر تا حدودی باعث سردرگمی علاقمندان به راه اندازی کسب و کارهای نوین شده است.

در همین ارتباط به تازگی یک عنوان کتاب جدید راهی بازار نشر شده است که می تواند از سردرگمی علاقمندان به راه اندازی کسب و کار بکاهد؛ اختراع آینده؛مقدمه‌ای بر پتنت برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط کتابی است که مهندس سالار بصیری (کارشناس ارشد مهندسی مکانیک) و ایمان لطفی(دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی) آنرا به صورت مشترک ترجمه کرده اند.

محتوای این کتاب براساس راهنمایی های سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO تدوین شده است. سازمان مذکور مجموعه این توصیه ها در سال ۲۰۱۸ به روز رسانی و منتشرکرده است.

براین اساس سیستم پتنت که از طرف سازمان جهانی مالکیت فکری به خوانندگان بصورت جامع معرفی شده است. با مطالعه این کتاب خوانندگان می‌توانند با درک کاملی از فرآیند گرفتن پتنت تصمیم بگیرند که چگونه از آن استفاده کنند و در استراتژی کسب و کار خود بصورت ساده و عملی بکار ببرند.

مطالعه این کتاب به شرکت‌های دانش بنیان، فناور، استارتاپ ها، شرکت‌های کوچک و متوسط SME‌ها و مخترعین مستقل علاقمند به مالکیت فکری، اختراع و سیستم پتنت که به دنبال خلق ارزش بیشتر از نتیجه زحمات و فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه خودشان هستند برای رسیدن به درک کاملی از فرایند‌ها و قوانین مشترک بین المللی توصیه می‌شود.

این کتاب از پنج بخش تحت عناوین معرفی و مقدمه‌ای بر پتنت، نحوه گرفتن پتنت ملی، اظهارنامه بین المللی PCT و نحوه گرفتن پتنت در خارج از کشور، تجاری سازی فناوری پتنت شده، نحوه بهره برداری و اعمال حقوق مرتبط با پتنت، و سه ضمیمه با عناوین معرفی وبسایت‌های مفید، واژه نامه و افسانه‌های در مورد پتنت تشکیل شده است.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه این کتاب از طریق سایت http://book.patentee.ir اقدام نمایند.

ارسال نظر