تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

خبر مهم سازمان امور مالیاتی درباره غیرفعال‌سازی کارتخوان‌های بانکی

رئیس کل سازمان مالیاتی از مهلت مجدد دو هفته‌ای برای اتصال آن دسته از کارتخوان‌هایی که موفق به اتصال و یا ثبت نام در نظام مالیاتی نشدند خبر داد.

اقتصاد۲۴- داود منظور با اشاره به ساماندهی کارتخوان‌های بانکی اظهار داشت: در مدتی که افراد و فعالان اقتصادی مهلت داشتند دستگاه‌های کارتخوان خود را به سامانه مالیاتی متصل کنند بالغ بر ۷ میلیون کارتخوان تعیین تکلیف شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: با توجه به اینکه آخرین فرصت اتصال کارتخوان‌ها به نظام مالیاتی پایان بهمن ماه بود، اکنون سامانه بسته شده است.


بیشتر بخوانید: کدام استان‌ها بیشترین کارتخوان را دارند؟


وی با تاکید بر اینکه بخشی از فعالان اقتصادی نتوانستند دستگاه‌های کارتخوان خود را تعیین تکلیف کنند، تصریح کرد: با توجه به درخواست‌ها، در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا بتوان به مدت ۲ هفته دیگر سامانه مالیاتی را باز کنیم تا امکان ثبت نام و یا اتصال پوز‌های بانکی مجددا فراهم شود.

معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: احتمالا در هفته جاری امکان ثبت‌نام و تعیین تکلیف کارتخوان‌های بانکی فراهم می‌شود و پس از مهلت مقرر، اطلاعات صاحبان کارتخوان‌هایی که به سامانه مالیاتی متصل نشوند به بانک مرکزی برای غیرفعال‌سازی ارسال خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر