تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰

امحای ۲۵۹ تن سرم به دلیل عدم صدور به موقع مجوز

  رییس سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه امروز شاهد امحای ۲۵۹ تن سرم تاریخ مصرف گذشته هستیم، گفت: این محموله به دلیل عدم صدور به موقع مجوز از سوی وزارت بهداشت و مشکلات قانونی گمرک امکان ترخیص را نداشته است.

اقتصاد۲۴- عبدالحمید اجتهادی رییس سازمان اموال تملیکی در مراسم امحای سرم‌های تاریخ مصرف گذشته گفت: این محموله که در حال امحا است، حدود ۲۵۹ تن وزن دارد که به جهت گذشتن تاریخ مصرف آن در شهریور ۱۴۰۰ در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت.

وی افزود: روز گذشته نیز کارگروه جلوگیری از رسوب کالا در حضور وزیر اقتصاد برگزار شد. برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای انجام شود که کالا در گمرک رسوب نکند. در این مورد شاید اگر واردکننده سریعتر مجوز‌ها را دریافت می‌کرد، چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد.


بیشتربخوانید: رشد ۸۷ درصدی فروش اموال تملیکی


مدیرکل سازمان اموال تملیکی ادامه داد: این محموله به دلیل عدم صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت معطل ماند و پس از آن نیز گمرک به دلیل مشکلات قانونی امکان ترخیص را نداشت و در نهایت تاریخ انقضا آن گذشت. در حال حاضر نیز امحا تنها راهکار قانونی باقی مانده است.

وی در خصوص اقدامات برای جلوگیری بروز چنین مشکلاتی گفت: وظیفه کارگروهی که اخیرا تشکیل شده، این است که از رسوب کالا جلوگیری کند. در صورتی که کالا مجوز‌هایی که لازم است را داشته نباید در گمرکات باقی بماند. این محموله در شرایط کرونا که نیاز کشور بود می‌توانست کمک کننده باشد، اما به دلیل مشکل در صدپر مجوز‌ها امروز شاهد امحای آن هستیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظر