تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
مردانی:

آغاز هفته فیلم و عکس در منطقه آزاد اروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از نمایش فیلم های هفتمین دوره از هفته فیلم و عکس در دو بخش ملی و آبادان از هفتم تا دهم اسفندماه در سینما مهر، خبر داد.

اقتصاد۲۴- رضا مردانی ضمن اعلام این خبر، خاطرنشان کرد: طی برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری هر شب رأس ساعت ۲۱ جلسات نقد و بررسی فیلم‌های به نمایش درآمده با هدف و رویکرد ارتقاء سطح کیفی دانش فیلم سازی جوانان در منطقه، برگزار خواهد شد.

مردانی با اشاره به پیشینه درخشان شهرستان آبادان در فیلمسازی و عکاسی، اظهار داشت: منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) از دیرباز خاستگاه هنر فیلمسازی و عکاسی بوده و چهره‌های بنام بسیاری در عرصه‌های ملی و بین المللی از این خطه حضور داشته اند که همین باعث می‌شود این هنر به شکل ویژه در منطقه دیده شود.


بیشتر بخوانید: اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در سینما شیرین آبادان


وی در خصوص اکران فیلم‌های منتخب در این رویداد، توضیح داد: ۱۵ فیلم در بخش ملی و ۲۳ فیلم در بخش آبادان طی دو سانس جداگانه (بخش ملی ۱۷ و بخش آبادان ۱۹) به مدت ۳ روز برای علاقه‌مندان به نمایش درخواهد آمد و در روز آخر بغیر از مروری بر آثار دهه ۸۰، مراسم بزرگ داشت خانواده هنرمند «نیک آزاد» نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند همه گیری ویروس کرونا طی سال‌های اخیر را یکی از آسیب‌های وارد شده به بدنه هنر عنوان کرد و افزود: باید با برگزاری چنین رویداد‌هایی خلاء‌های ایجاد شده را جبران کرده و بتوانیم هنر منطقه را به ریل اصلی خود، بازگردانیم.

منبع: فرینا
ارسال نظر