تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
شهیدی نیا:

آینده روشنی برای صنعت پتروشیمی پیش بینی می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تولید محصولات پتروشیمی در این منطقه طی چهار سال آینده ۹ میلیون تن افزایش می‌یابد.

اقتصاد۲۴- سید امید شهیدی نیا افزود: ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این منطقه جهت اجرای ۴۳ طرح بالا و پایین دستی در نظر گرفته شد با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تولید محصولات پتروشیمی در این منطقه طی چهار سال آینده ۹ میلیون تن افزایش می‌آید.

شهیدی نیا گفت: مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یکی از هاب‌های مهم و خاص در میان سایر مناطق پتروشیمی کشور بشمار می‌رود، به گونه‌ای که متنوع‌ترین محصولات پتروشیمی توسط واحد‌های تولیدی این منطقه همچون اُلفین، اتیلن، آروماتیک، پلیمری مهندسی، PET PVC، ,MTBE واحد‌های ایزوسیانات و زنجیره لاتکس ساخته می‌شوند.

وی افزود: بعضی از این تولیدات نه تنها در سطح کشور بلکه خاورمیانه و غرب آسیا ویژه و انحصاری این منطقه بوده مثل پتروشیمی کارون، ضمن اینکه واحد‌های متانول، اوره و آمونیاک نیز از دیگر صنایع فعال در این منطقه بشمار می‌روند که در تنوع بخشی به محصولات تولیدی نقش دارند.


بیشتر بخوانید: همکاری دستگاه دیپلماسی با صنعت پتروشیمی برای جذب سرمایه‌


منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باتوجه به واحد‌های فعال حاضر، اکنون محل اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم بوده که از این تعداد ۱۹ درصد غیربومی استان خوزستان و ۸۱ درصد براساس استعلامات شناسنامه‌ای آن‌ها بومی خوزستان است که از این تعداد ۲۹ درصد بومی بندرماهشهر هستند.

منبع: فرینا
ارسال نظر