تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

واکنش بازار‌ها به آتش بس موقت در اوکراین/ طلا روی مرز کانال ۲ هزار دلار

آغاز آتش‌بس در اوکراین، از جمله مهم‌ترین اخبار برای بازار‌های جهانی است. واکنش بازار‌ها به آتش بس در اوکراین چگونه است؟

اقتصاد۲۴- همزمان با دوازدهمین روز جنگ روسیه و اوکراین، خبر آغاز آتش‌بس در مناطقی از اوکراین از جمله مهم‌ترین اخباری است که می‌تواند روی بازار‌های جهانی اثر بگذارد. واکنش بازار‌ها به آتش بس در اوکراین چه بوده است؟

نوسانات قیمت طلا، نفت و بیت‌کوین

به گزارش تجارت نیوز اونس در روز‌های اخیر در کانال ۱۹۰۰ دلاری در نوسان است. در لحظه تنظیم این خبر، قیمت جهانی طلا همچنان روند افزایشی دارد و در آستانه ورود به کانال دو هزار دلاری است. در این لحظه اونس ۱۹۹۶ دلار معامله می‌شود.
قیمت نفت، نیز به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد. در این لحظه، هر بشکه نفت برنت در آستانه کانال ۱۳۰ دلاری است و به قیمت ۱۲۸٫۶ دلار معامله می‌شود.

کاهش قیمت بیت‌کوین

اما در وجهی دیگر از واکنش بازار‌ها به آتش بس در اوکراین، قیمت بیت‌کوین در حال کاهش است.
بر اساس اعلام کوین‌مارکت‌کپ، قیمت بیت‌کوین در لحظه تنظیم این خبر همچنان نزولی است. ببت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر ۳،۵۵ درصد کاهش داشته و به نرخ ۳۸۰۲۷ دلار معامله می‌شود.

جزییاتی درباره کوریدور‌های بشردوستانه در اوکراین

رویترز با استناد به نقشه‌هایی که از سوی خبرگزاری «ریانووستی» منتشر شده، ادعا‌هایی را درباره کوریدور‌های بشردوستانه‌ای مطرح کرد که با اعلام آتش بس در اوکراین، باز شده است.
یکی از این کوریدور‌ها از کی‌یف تا بلاروس امتداد دارد حال آنکه شهروندان خارکیف هم فقط می‌توانند از کوریدوری که به خاک روسیه ختم می‌شود، استفاده کنند. کریدور‌های شهر‌های «ماریوپل» و «سومی» هم به سایر شهر‌های اوکراین و همچنین روسیه ختم می‌شوند.
تا این لحظه، واکنش بازار‌ها به آتش بس در اوکراین شامل افزایش قیمت طلا و نفت و ریزش بیت‌کوین بوده است.
همچنین گفته می‌شود که انتقال هوایی از کی‌یف به روسیه هم میسر است (مهر).

ارسال نظر