تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

هشدار سازمان حمایت درباره پیش فروش خودروهای وارداتی در فضای مجازی

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد: مردم به وجاهت قانونی اطلاعیه‌های فروش خودرو در فضای مجازی توجه کنند.

اقتصاد۲۴- این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به اینکه اخیرا در فضای مجازی، شاهد انعکاس حجم بالای درج آگهی‌های فروش خودرو تحت روش‌های مختلف است بنابراین به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی آتی و متضرر نشدن هموطنان در مراحل ثبت نام، خرید و تحویل خودرو موارد ذیل مورد تاکید است:

۱- متقاضیان خرید خودرو باید صرفا از طریق اطلاعیه‌های موجود در سایت‌های رسمی شرکت‌های تولید کننده و در چارچوب بخشنامه‌های رسمی صادره که شماره و تاریخ مجوز‌های اخذ شده در آن درج شده اقدام به ثبت نام کنند.

۲- هرگونه آگهی و اطلاعیه صادره در فضای مجازی که همزمان از طریق شرکت‌های اصلی اطلاع رسانی نشده باشد فاقد وجاهت قانونی است.

۳- تمامی شرکت‌های تولید کننده خودرو مکلف به اطلاع رسانی سریع و جامع بخشنامه‌های فروش از طریق سایت رسمی شرکت و با درج شماره و تاریخ مجوز اخذ شده از وزارت صمت هستند.

۴- تمامی روش‌های فروش با موعد تحویل بیش از یک ماه نیازمند اخذ مجوز است.

۵- برای آن دسته از خودرو‌هایی که برای اولین بار مقرر است وارد چرخه عرضه در کشور شود قبل از اعلام شرایط فروش صرفا از طریق سایت رسمی شرکت، دریافت هرگونه وجه از طریق شرکت اصلی و یا نمایندگی‌ها با عناوین فروش حواله، دریافت وجه علی الحساب و ... ممنوع است.

۶- با توجه به ممنوعیت واردات خودرو به کشور صدور هرگونه اطلاعیه پیش فروش خودرو‌های وارداتی در فضای مجازی فاقد وجاهت است.

منبع: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

ارسال نظر