تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

نشست مشترک مسئولین حوزه بهداشت و سلامت استان هرمزگان در وزارت بهداشت با موضوع مبارزه باپشه آندس ناقل بیماری‌های ویروسی

مشاور دبیر در حوز سلامت و امور پزشکی شورایعالی مناطق ازاد و ویژه اقتصادی و نماینده تام الاختیار در سازمان غذا و دارو از برگزاری نشست مشترک مسئولین حوزه بهداشت و سلامت استان هرمزگان با موضوع مبارزه باپشه آندس ناقل بیماری‌های ویروسی در وزارت بهداشت خبر داد.

اقتصاد۲۴- محبوبه حقیقی گفت: بدنبال گزارشی از صید پشه آندس در استان هرمزگان و به منظور پیشگیری از وقوع انفجار همه گیری بیماری‌های منتقله توسط این حشره ناقل ویروس بیماری‌های زیکا، دانگ و چیکونگونیا؛ نشستی در همین خصوص در وزارت بهداشت بر گزار شد.
دکترحقیقی ضمن تاکید بر نقش هماهنگی بین سازمان‌های مربوطه با اشاره به نیمه تمام ماندن تفاهم نامه مربوط به مبارزه با پشه آنوفل سال ۱۳۹۶ فی مابین مناطق آزاد و وزارت بهداشت افزود: با وجود روحیه جهادی حاکم بر فضای شورای راهبردی سلامت دبیرخانه شورایعالی و تاکید دبیر محترم شورایعال بر سرعت عمل، دقت و نظارت مستمر بر حسن اجرای تفاهم نامه‌ها و خروجی محور بودن آنها، امیدواریم با عنایت خداوند و همت مضاعف مسئولین ذیربط این مشکل در اسرع وقت مرتفع شود.


بیشتر بخوانید: بارگیری در بندر نفتی خلیج فارس به مرز ۲۸ میلیون تن رسید


گفتنی است؛ در این‌نشست ضمن بحث و تبادل نظر بر آگاه سازی گسترده عموم مردم و مشارکت آن‌ها و سازمان‌های مسئول در تمامی سطوح در بهینه سازی محیط زیست و مقابله با پشه مهاجم Aedes و جلوگیری از استقرار آن در کشور تاکید شد.
در نهایت نیاز به تخصیص بودجه مناسب، پیگیری و نظارت منظم بر روند اجرای کار به عنوان پیشنهادات اساسی مطرح و بررسی شد.

منبع: فرینا
ارسال نظر