تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴:

سرمایه منطقه آزاد ماکو هزار برابر شد/ وعده دولت برای رفع محدودیت‌های مناطق آزاد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در جلسه شورای عالی مناطق آزاد مصوب شد که سرمایه این سازمان از 10 میلیارد تومان به 1300 میلیارد تومان افزایش پیدا کند، به عبارت دیگر سرمایه سازمان هزار برابر افزایش یافت.

اقتصاد۲۴- جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مدیران عامل این مناطق برگزار شد نویدبخش خبرهای مهم و مثبتی برای فعالان و مسئولان این مناطق بود به طوری که قرار است شرایط بهتری برای فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد در سال جاری فراهم شود.

غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در خصوص نتایج این جلسه به خبرنگار اقتصاد24 گفت: افزایش سرمایه سازمان منطقه آزاد ماکو یکی از موارد مطرح شده در جلسه شورای عالی مناطق آزاد بود که به موجب این اتفاق، سرمایه سازمان از 10 میلیارد تومان به 1300 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، به عبارت دیگر سرمایه سازمان هزار برابر افزایش یافت.

سلیمانی بیان کرد: افزایش سرمایه سازمان منطقه آزاد ماکو نشان از توان مالی و افزایش اعتبار آن نزد سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی دارد. مسلما اعتبار یک سازمان به میزان سرمایه آن است که در صورت افزایش میزان سرمایه ارتباط ما با سرمایه گذاران بهتر از قبل خواهد شد. البته زمانی هم که به دلیل کمبود سرمایه، اعتبارمان هم کاهش یافته بود این تجدید ارزیابی باعث شد تا سرمایه گذاران نیز تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد 24 در مورد وعده های دولت برای کمک به مناطق آزاد بیان کرد: دولت در این جلسه به ذکر مسائل کلی و اینکه در سال ۹۸ با بهبود شرایط اقتصادی کشور شرایط بهتری برای فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد فراهم شود اکتفا و وعده دارد محدودیت های فعلی رفع شود؛ با این حال دولت هنوز درگیر مسائل سیل است اما وعده داده شد که قرار است به وضعیت واردات و محدودیت های فعلی مناطق آزاد رسیدگی شود.
ارسال نظر