تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
آینده توکن های NFT ایرانی در مصاحبه با امیر موحدی!

امیر موحدی – دیجیتال آرتیست

کمتر کسی وجود دارد که در اینترنت نام NFT یا توکن های غیرقابل تعویض را نشنیده باشد، دنیا با سرعت زیادی به سمت دیجیتال شدن پیش می رود و ایران نیز از این مسیر مستثنی نیست. امیر موحدی، دیجیتال آرتیست، کارآفرین و نائب رئیس کمیسیون اقتصاد و اشتغال مجمع ملی جوانان مازندران است؛ او تجربه برگذاری نمایشگاه در کشور ایتالیا را در کارنامه دارد و موفق به فروش طرح های مختلف NFT در بازارهای جهانی شده است.

اقتصاد۲۴- امیرموحدی، کارآفرین مازندرانی در گفتگوی صمیمانه با اقتصاد 24 در رابطه با توکن های غیر قابل تعویض یا همان NFT می گوید:

شاید اگر چند سال پیش به مردم می گفتیم که بیت کوین خریداری کند، آن را دیوانگی می نامیدند. اما حقیقت این است که عرضه و تقاضا مالک اصلی دنیای امروز است؛ اقتصاد و دنیا با سرعت زیادی در حال سفر به یک امپراطوری بزرگ دیجیتالی است؛ نمی توان نقش شرکت های بزرگ در این رابطه را نادیده گرفت؛ افرادی مثل ایلان ماسک و دیگر ثروتمندان جهان، با حمایت های رسانه ای از رمزارز ها، متاورس و یا توکن ها به این دنیای دیجیتالی اعتبار بالایی می بخشند؛ اما همچون بیت کوین، NFT ها مزیتی دارند که در آینده آنها را مجزا خواهد کرد و به احتمال زیاد به علت شرایط نامساعد ارزی در کشورمان شاهد هجوم هنرمندان به ساخت و استفاده از توکن ها خواهیم بود.

موحدی، دیجیتال آرتیست در ادامه مطرح کرد:

Nft ها اعتبار و ارزش معنوی کالا در دنیای دیجیتال را حفظ می کنند. شما می توانید یک تراول 50 هزارتومانی به کسی بدهید و او می تواند یک ماه بعد هر اسکناس دیگری را جای آن به شما پس بدهد. اما یک مزیت بزرگ برای توکن ها وجود دارد که آنها را ارزشمند می کند، توکن ها می توانند یک اثر را منحصر به فرد کنند و ارزش معنوی به آن ببخشید، شما نمی توانید یک کلکسیون گران قیمت را به کسی قرض بدهید و بعد او چیز دیگری به شما پس بدهد! این دقیقا کاری است که توکن ها در دنیای مجازی انجام می دهند!.

آینده NFT ها در ایران از نگاه امیر موحدی

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد و اشتغال استان مازندران افزود:
بارها به مسئولین گفته ام و باز هم تاکید می کنم که در حقیقت ما نمی توانیم مواردینظیر رمزارزها و یا توکن ها را در کشور محدود کنیم. این اصول جهانی شدن است و کشور ما از آن مستثنی نیست، هنرمندان ایرانی باید به nft به چشم یک فرصت برای ارز آوری در کشور نگاه کنند. چه اشکالی دارد که فرش های اصیل ایرانی یا هر اثر هنری دیگری در قالب توکن به صورت اختصاصی هزاران کیلومتر دورتر به فروش برسد و موجب ارز آوری برای کشورمان شود؟! به عنوان یک کارآفرین، به صورت جدی، علیرغم وجود تحریم ها به دنبال کارآفرینی و اشتغال آفرینی در حوزه NFT و آموزش Nft هستیم.

امیر موحدی در ادامه مطرح کرد:
از همه جوانان و هنرمندان ایرانی دعوت به حضور در پلتفرم های جهانی به عمل می آوریم تا فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را در قالب دنیای دیجیتال به نمایش بگذاریم. فرصت های بسیاری پیش روی دنیای دیجیتال ایران است و حیف است اگر از این فرصت استفاده لازم را نبریم.

این کارآفرین با انتقاد به این موضوع که مواردی نظیر رمزارز و توکن ها عموما در دولت های سنتی و کشورهای در حال توسعه به عنوان یک تهدید قلمداد می شوند؛ تاکید کرد که اگر هوشمندانه رفتار شود، با یک بازار شگفت انگیز برای محصولات ایرانی رو به رو هستیم. مثل آن می ماند که کسی هزینه بازاریابی شما را بپردازد و شما با هوشمندی بتوانید در موج بعدی جهان که بی شک توکن ها خواهند بود، سوار شوید. این برای همگان پذیرفته شده است که آینده جهان به سمت احترام جدی تر به مالکیت معنوی و کپی رایت می رود؛ روزی را تصور کنید که شما در یک دنیای پیشرفته بتوانید حق اختصاصی گوش دادن به آهنگ خواننده مورد علاقه اتان را بپردازید. تبدیل هنر به دیجیتال، دیر یا زود همگان گیر خواهد شد و همراهی سلبریتی ها در این مسیر، تاثیر به شدت زیادی خواهد داشت.

گفتگوی اقتصاد 24 با امیر موحدی، کارآفرین و دیجیتال آرتیست را خواندید.

ارسال نظر