تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
استاندار آذربایجان شرقی:

رویکرد دولت سیزدهم در حوزه روابط خارجی، فرصت مغتنمی برای توسعه روابط ایران و روسیه است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرصت‌ها، چالش‌ها و منافع مشترک ایران و روسیه، گفت: ما برای توسعه روابط همه امکانات را در اختیار داریم و امیدواریم که با رویکرد‌های دولت سیزدهم، ارتباطات دو کشور عمیق‌تر، گرم‌تر و بامعناتر از گذشته ادامه یابد.

اقتصاد۲۴- زین‌العابدین رضوی خرم در دیدار با سفیر فدراسیون روسیه در ایران، با بیان اینکه سفر دکتر رئیسی به مسکو، نقطه عطف و فصل نوینی در روابط دو کشور بود، اظهار داشت: بعد از این سفر، با سفیر کشورمان در روسیه نشستی داشتیم که تمام موانع و مشکلات توسعه روابط اقتصادی و تجاری را بررسی کردیم و مقرر شد که با پیگیری سفیر، این موانع رفع شود.

رضوی خرم افزود: اطمینان داریم که سفر جناب‌عالی به تبریز هم نقطه قوتی در روابط دوجانبه خواهد بود و می‌تواند منشأ تحول و توسعه ارتباطات دو کشور با محوریت استان آذربایجان شرقی باشد.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان در حوزه اقتصادی و صنعتی، گفت: سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه روابط خارجی و اختیاراتی که این دولت به استان‌های مرزی و بویژه استان آذربایجان شرقی داده است، فرصت مغتنمی برای تبادل ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌های مشترک است.


بیشتر بخوانید: ۴۸ میلیارد ریال برای حل مشکل آب شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو هزینه شد


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به زمینه‌های همکاری استان آذربایجان شرقی با فدراسیون روسیه، گفت: ما با دارا بودن دو منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در استان که دارای زیرساخت‌های ترانزیتی و ریلی هستند و اگر سرمایه‌گذاری مشترکی در این مناطق صورت گیرد، زمینه ایجاد هاب ترانزیتی و لجستیکی در استان فراهم خواهد شد.

رضوی خرم با اشاره به فعالیت بزرگترین گلخانه‌های خاورمیانه در منطقه آزاد ارس، گفت: راه‌اندازی یک آزمایشگاه مشترک و مرجع در این منطقه می‌تواند دغدغه‌های فدراسیون روسیه از لحاظ استاندارد محصولات کشاورزی را در مبدأ رفع کند.

وی همچنین بر تقویت ارتباطات در حوزه اوراسیا و کشور‌های CIS، بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه روابط، تسهیل مبادلات بانکی و گشایش خط اعتباری ویژه استان آذربایجان شرقی از سوی روسیه، تسهیل صادرات مواد غذایی از آذربایجان شرقی به روسیه، برپایی نمایشگاه دائمی مشترک بین تبریز و روسیه، تسهیل رفت‌وآمد هیأت‌های تجاری و بازرگانان دو طرف، برگزاری جشنواره‌های مشترک فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای توسعه روابط تأکید کرد.

منبع: فرینا
ارسال نظر