تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱

سرویس مدارس راه‌اندازی شد؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: یکی از عمده‌ترین موانع، آموزش حضوری مشکلات تأمین سرویس ایاب و ذهاب مدارس است.

اقتصاد۲۴- صادق ستاری‌فرد با اشاره به بازدید میدانی انجام شده از مدارس به اعلام نتایج این بازرسی‌ها در دو روز نخست حضوری شدن آموزش‌ها پرداخت و گفت: نظارت و بازدیدهای میدانی در روزهای آتی تداوم دارند، اما بر اساس گزارش احصاء شده از بازرسی‌ها می‌توان گفت که در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین ۱۲ هزار و ۵۳۶ مدرسه بازدید شدند که تعداد مدارس پسرانه ۴۶۶۴، مدارس دخترانه ۵۲۸۳ و تعداد مدارس مختلط و چندپایه روستایی ۲۵۸۹ بود.

وی افزود: مدارس بازدید شده هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در برگرفت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور داشتند گفت: در روز اول این نسبت ۸۳ درصد بود و در روز دوم یک درصد به آن افزوده شد. دلایل اصلی غیبت، بیماری و مسافرت ذکر شده بود.

سرویس به دانش‌اموزان تعلق می‌گیرد؟

وی ادامه داد: میزان حضور کارکنان اداری مدارس ۹۸ درصد و کادر آموزشی ۹۹ درصد بوده است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاران در مدارس ۹۸ درصد و در دانش آموزان نیز ۹۷ درصد بوده است.


بیشتر بخوانید: پیک هفتم، اردیبهشت می‌رسد؟


ستاری‌فرد موانع پیش روی آموزش حضوری را نیز برشمرد و گفت: عمده‌ترین موانع، عدم امکان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به میزان پنج درصد و مشکلات تأمین سرویس ایاب و ذهاب به میزان پنج درصد مطرح شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که در دو روز ابتدایی بازگشایی مدارس، ۱۸۵ مدرسه در ۲۴ استان آموزش حضوری را دنبال نکردند و مرتکب تخلف شدند چرا که از آموزش حضوری سرباز زده بودند؛ اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات پیگیر آن است و علی الظاهر این مشکلات هم به زودی مرتفع می‌شود.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر