تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

بیمه موتور سیکلت نحوه محاسبه قیمت و خرید ارزان‌ترین بیمه موتور

یکی از وسایل زیر مجموعه وسایل نقلیه عمومی، موتور سیکلت است که بسیاری از جوانان و افرادی که علاقه‌مندند، هیجان و یا سرعت را به شکل دیگری تجربه کنند به دنبال خرید آن می‌روند. این وسیله نقلیه همانند ماشین می‌تواند به دو شکل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث بیمه شود.

 

اقتصاد۲۴-  با توجه به تعاریف، پوشش‌های بیمه‌ای، نحوه محاسبه قیمت و ... احتمال اینکه شما متوجه نشوید که چه نوع بیمه‌ای را بهتر است که خریداری کنید، در این مطلب سعی داریم با ارائه مطالب جامع و کاربردی در این حوزه به شما کمک کنیم که یک انتخاب شایسته داشته باشید.

چرا باید موتور خود را بیمه کنیم؟

حقیقت ماجرا این است که در جای‌جای دنیا به خاطر عدم چند نکته مهم مانند عدم استفاده از کلاه ایمنی، سرعت بسیار بالای رانندگی با این وسیله و انجام حرکات خطرناک در خیابان‌ها و اتوبان‌های بسیار شلوغ و ... باعث می‌شود که تصادفات و سوانح رانندگی به خصوص با موتور سیکلت زیادتر از حد عادی باشد، اما بیمه بدنه موتور سیکلت یا بیمه شخص ثالث چه فایده ای دارد؟

هر حادثه رانندگی بدون شک دارای مشکلات و خسارات مالی و جانی است که شاید نتوانیم با رعایت هیچ نکته‌ای برای همیشه جلوی آن‌ها را بگیریم، اما قادریم با کمی رعایت انصاف و نکات مهم و حیاتی در این زمینه مشکل را به کل برطرف کنیم! دقت داشته باشید که استفاده از موتور به واسطه اینکه امنیت نسبتاً کمتری با توجه به سایر وسایل نقلیه دارد، می‌تواند خطرناک‌تر باشد و کنترل حواشی و مشکلات در این رابطه را پر اهمیت تر جلوه می‌دهد.

هر نوع بیمه موتور سیکلتی را که می‌خواهید، تهیه کنید!

 

دقت داشته باشید که محاسبه قیمت بیمه موتور سیکلت با توجه به نوع بیمه‌ای که خریداری می‌کنید، می‌تواند بسیار متفاوت باشد! به همین جهت داشتن آگاهی در رابطه با نوع بیمه و عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت آن می‌تواند در انتخاب نهایی که می‌خواهید داشته باشید، تأثیرگذار باشد.

بر اساس آخرین گزارشات و تحقیقات موجود در این زمینه، چند عامل تأثیرگذار بر روی قیمت بیمه موتور سیکلت وجود دارد، اما دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها نوع موتور (موتور می‌تواند دو چرخ، سه چرخ، گازی و یا برقی باشد!) و تعداد سیلندر آن (موتور می‌تواند تک سیلندر، دو سیلندر، سه سیلندر و ...باشد!) است.

همان‌طور که خودتان حدس می‌زنید هرچقدر که تعداد سیلندرهای موتور شما بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری هم برای بیمه آن بپردازید. به صورت کلی میزان قدرتمند بودن بدنه موتور و سیستمی که در آن به کار رفته هم جزو دیگر عواملی است که می‌توان آن‌ها را در تعیین هزینه بیمه موتور سیکلت سهیم دانست (البته مواردی همچون داشتن تخفیف و یا خرید بیمه در جشنواره هم جزو فاکتورهای مهم تعیین قیمت بیمه خودرو است).

البته شاید ترجیح می‌دهید که قبل از هر اقدامی راجع به خرید و یا تمدید بیمه موتور از میزان خلافی موتور سیکلت مطلع شوید.

چگونه ارزان‌ترین بیمه موتور را خریداری کنیم؟

اگر به دنبال این هستید که هزینه زیادی برای خرید بیمه موتور سیکلت انجام ندهید، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که موتورهای ارزان‌تر و ساده‌تر موتورهایی هستند که باید بهای کمتری هم برای خرید آن‌ها بپردازید. در غیر این صورت برای کم کردن هزینه بیمه موتور لازم است که به فاکتورهای دیگری همچون استفاده از تخفیف‌های بیمه‌ای روی بیاورید.

در نظر بگیرید که برخی از شرکت‌های بیمه در این شرایط اقتصادی، امکان خرید اقساطی بیمه موتور سیکلت را هم فراهم کرده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین با کمک گرفتن از یک فرد خبره و با تجربه در این زمینه می‌توانید که انتخاب آسوده‌تری داشته باشید.

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت و پوشش‌های آن

اگر در هنگام تصادف موتور، راننده آن مقصر باشد، تمامی خسارت‌های مالی و جانی که وارد می‌شود، توسط شرکت بیمه به افراد حادثه و صدمه دیده پرداخت می‌شود. این موضوع با توجه به این که بروز هرگونه حادثه رانندگی قابل پیش بینی نیست، می‌تواند باعث این شود که در صورت خرید این نوع بیمه، خیالتان از بسیاری از حادثه‌ها راحت باشد!

محاسبه نرخ بیمه موتور سیکلت 1401

در سال 1401 برای محاسبه نرخ بیمه موتور سیکلت باید به نوع موتور توجه زیادی داشت. موتور می‌تواند از نوع گازی یا دنده‌ای سه چرخ باشد. در این زمینه از سوی شرکت بیمه چند نرخ نامه پایه‌ای بیان شده که عبارت‌اند از:

·        موتورهای گازی 582 هزار تومان

·        موتور تک سیلندر 711 هزار تومان

·        موتورهای دو و سه سیلندر 781 هزار تومان

·        موتورهای سه چرخ، سایدکار و موارد مشابه 840 هزار تومان

شما می‌توانید برای استعلام بیمه موتور سیکلت از طریق لینک زیر اقدام کنید:

https://www.azki.com/motorcycle-insurance

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث موتور و خودرو با ازکی

شما می‌توانید با کمک پلتفرم ازکی به راحتی با چند کلیک، به راحتی استعلام بیمه شخص ثالث خودرو و موتور را انجام داده و با توجه به نیاز خود، بهترین بیمه شخص ثالث مناسب وسیله نقلیه خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.  ازکی امکان مقایسه انواع شرکت‌های بیمه‌ای را به راحت‌ترین شکل ممکن فراهم  می کند و شما می‌توانید همین الان برای خرید بیمه از این مجموعه اقدام کنید و تجربه یک خرید آنلاین و راحت را داشته باشید.

ارسال نظر