تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

تکلیف مستمری‌ها کی مشخص می‌شود؟

بازنشستگان کارگری انتظار دارند احکام حقوقی جدید هرچه سریع‌تر صادر شود.

اقتصاد۲۴- با حل مشکل ویرگول قانون بودجه، بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در انتظار ابلاغ افزایش مستمری‌ها و صدور احکام جدید هستند.

بازنشستگان انتظار دارند مصوبات شورایعالی کار بدون کم و کاست در مورد آن‌ها اجرایی شود؛ آن‌ها می‌گویند با صدور احکام، از بلاتکلیفی و نگرانی نجات پیدا می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: خبر جدید درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی


علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) نیز در این رابطه می‌گوید: انتظار داریم وضعیت مستمری بازنشستگان و میزان افزایش آن، تا ده اردیبهشت مشخص شود. هرچه زودتر احکام جدید را صادر کنند بهتر است، بازنشستگان زودتر از بلاتکلیفی و انتظار نجات می‌یابند. ابلاغ افزایش مستمری‌ها باید در نیمه‌ی اول اردیبهشت انجام شود.

واکنش دبیرکل خانه کارگر به دریافت مالیات از دستمزد

علی‌رضا محجوب با اشاره به بحث مطالبات کارگران در روز کارگر امسال گفت: علیرغم دستاورد‌هایی که تاکنون داشته‌ایم، بسیاری مطالبات هنوز ناگفته و تاکید نشده باقی مانده که باید به آن‌ها پاسخ داد.

علی‌رضا محجوب دبیرکل خانه کارگر گفت: یکی از مهمترین این مطالبات بحث مالیات از دستمزد کارگران است. حرف ما این است که باید در رقم دریافتی مشمول مالیات تجدیدنظر شود و دریافتی کمتر از ۱۰میلیون تومان نباید مشمول مالیات شود.

دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: این منصفانه نیست که برخی با درآمد‌های نجومی سوداگرانه از پرداخت مالیات فرار کنند و کارگران حداقل بگیر با این درآمد اندک مالیات بدهند.

محجوب متذکر شد: ما در مجموعه خانه کارگر کاملا به مالیات‌ستانی اعتقاد داریم و آن را از عوامل ثبات‌بخش و تعیین کننده در اقتصاد می‌دانیم، اما عادلانه بودن مالیات در این است که افراد و کارگرانی مالیات بدهند که واقعا درآمدش از کف حداقل‌های معیشت عبور کرده باشد.

ارسال نظر