تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

راهنمای خرید ساعت هوشمند و بررسی و مقایسه برندهای مطرح

در این مقاله با ما باشید تا با بررسی پارامترهای مهم در خرید ساعت هوشمند، به بررسی بهترین مدل‌ها در سه دسته اقتصادی، میان‌رده و گران قیمت بپردازیم.

راهنمای خرید ساعت هوشمند چگونه است؟ ساعت‌های هوشمند، گجت‌هایی هستند که می‌توانید از آنها برای تعامل راحت‌تر با گوشی‌های لمسی، مشاهده پیام‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و بسیاری دیگر از کاربردها استفاده کنید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند که با عنوان اسمارت واچ هم شناخته می‌شود، از جمله محصولاتی است که افراد می‌توانند با توجه به سلیقه و یا نیازی که دارند آن را تهیه کنند.

این نوع وسایل و گچت پوشیدنی تنها یک ساعت نیست بلکه با توجه به هزینه و امکاناتی که دارد، می‌تواند برای نمایش پیام و یا اعلان هم استفاده شود. در مورد فاکتورهایی که می‌توان برای راهنمای خرید ساعت هوشمند در نظر داشت، می‌توان گفت:

سازگاری با سیستم عامل گوشی: شما می‌توانید برای استفاده از حداکثر پتانسیلی که این گجت‌ها می‌تواند داشته باشد، آنها را متصل به یک گوشی هوشمند و سازگار با آن کنید که در این حالت می‌توان از امکانات آن یعنی نمایش نوتیفیکیشن، تماس‌ها، پیام‌ها و غیره را در این گجت‌ها مشاهده کرد.

صفحه نمایش: یکی دیگر از مواردی که می‌توان به عنوان فاکتورهای مهم در راهنمای خرید ساعت هوشمند به آن اشاره نمود، صفحه نمایش است. معمولا صفحه نمایش‌های به کار رفته از نوع Amoled یا LCD برای ساخت این نوع ساعت‌های هوشمند رایج است و کیفیت مناسبی دارد. اگر می‌خواهید از وضوح بالاتری بهره ببرید، بایستی از صفحه نمایش نوع OLED استفاده کنید.

رابط کاربری: استفاده از یک رابط کاربری مناسب در تعامل با ساعت‌های هوشمند ضروری است. شما به راحتی می‌توانید با کشیدن این صفحه نمایش به اطراف با المان‌های آن کار کنید. در برخی از مدل‌ها از کلید‌های فیزیکی برای کار کردن با این وسیله استفاده شده است که این مورد هم می‌تواند در راهنمای خرید ساعت هوشمند نکته مهمی باشد.

طیف اپ‌های ساخته شده: یکی دیگر از نکات مهم در خرید ساعت‌های هوشمند، تعداد اپ‌ها و برنامه‌های کاربردی است که برای این نوع گجت‌ها ساخته شده است. گوگل و اپل واچ در این زمینه توانسته‌اند انواع مختلفی از اپ‌ها را برای کاربران خود ارائه کنند.

طراحی: برای برخی از افراد این مورد سلیقه‌ای است اما برخی دیگر نسبت به طراحی ساعت هوشمند خود بسیار حساس هستند. بسته به اینکه شما جزو کدام دسته هستید، می‌توانید مدل‌های مختلفی را برای طراحی آن درنظر داشته باشید.

معرفی بهترین ساعت های هوشمند ارزان

در اولین قسمت از راهنمای خرید ساعت هوشمند به سراغ مدل‌های ارزان قیمت می‌رویم که به شرح زیر می‌باشد:

زیر 550 هزار تومان: یکی از کالاهای خوب و ارزان قیمت تا زیر 550 هزار تومان، مدل LS02 Global Version است که از برند شیائومی تولید شده است. از مشخصاتی که این دستبند هوشمند دارد می‌توان به نمایشگر 1.4 اینچی، ماندگاری شارژ تا 20 روز، باتری 260 میلی آمپر ساعتی، وجود سنسورهای مختلف اشاره کرد.

زیر 2 میلیون تومان: برای کسانی که می‌خواهند تا حداکثر 2 میلیون تومان هزینه کنند، مدل Xiaomi Mi Watch Lite یکی از بهترین انتخاب‌ها است. راجع به این مدل که توانسته است فروش خوبی را به خود اختصاص دهد می‌توان به نمایشگر 1.4 اینچی از نوع Amoled، مقاومت در برابر گرد و غبار، پشتیبانی از نسخه بلوتوث 5، قابلیت NFC، پشتیبانی از زبان فارسی و نیز حالت ورزشی اشاره کرد.

زیر 3.5 میلیون تومان: مدل دیگری که در بازه زیر 3.5 برای راهنمای خرید ساعت هوشمند می‌توان معرفی نمود، گجتی از برند هواوی به نام Honor Watch Magic 42mm است. هانر از برندهای زیرمجموعه هواوی می‌باشد. این مدل ساعت هوشمند اندازه کوچکی دارد و به همین جهت می‌تواند برای بانوان و نیز کسانی که سایز دست کوچکی دارند، مناسب باشد. از دیگر مشخصات و امکانات آن می‌توان گفت: انواع حسگرهای حرکتی، حالت‌های ورزشی مختلف، سنسورهای ضربان قلب و فشارسنج، مقاومت در برابر آب و غیره.

معرفی بهترین ساعت های هوشمند میان رده

در بخش سوم از مقاله راهنمای خرید ساعت هوشمند برای معرفی بهترین‌ها در دسته میان رده می‌توان گفت:

زیر 5 میلیون تومان: از مدل‌های قدرتمند از برند سامسونگ، ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 4 را می‌توان نام برد که امکانات جذابی را می‌تواند در اختیار شما قرار دهد. به طور مثال بخشی از امکانات این گوشی هوشمند شامل ابزارهای اندازه‌گیری سطح اکسیژن، امکانات و قابلیت‌های ورزشی، اندازه گیری ضربان قلب و پشتیبانی از زبان فارسی است.

بازه 6 - 7 میلیون تومان: برای این بازه باید به مدل ساعت هوشمند موبووی مدل tic watch pro3 gps اشاره کرد. برند مووبوی از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند و محصولات مشتری پسند فعالیت می‌کند. در رابطه با مشخصات این ساعت میان رده هوشمند می‌توان به صفحه نمایش 1.4 اینچی از نوع سوپر امولد، حافظه داخلی 8 گیگابایت به همراه رام 1 گیگ، باتری با ظرفیت 595 میلی‌آمپر ساعت و نیز امکان مکالمه، دریافت نوتیفیکیشن و غیره اشاره کرد.

بازه 8 – 9 میلیون تومان: در بازه قیمتی 8 – 9 میلیون تومان مدلی به نام Fossil FTW6044 وجود دارد که استایل بسیار زیبا و لاکچری را برای شما ارائه می‌کند. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند بسیار جذاب هستید، این گجت از برند فسیل حتما می‌تواند شما را درگیر زیبایی مسحور کننده خود کند. از جمله امکانات این مدل می‌توان به سازگاری با گوشی‌های اندرویدی و آیفون، مجهز بودن به حسگرهای مختلف، شارژدهی مناسب، رنگ نقره‌ای، شکل قاب گرد، حافظه داخلی 6 گیگابایت، قابلیت ضد آب، اندازه گیری فشار، ضربان قلب، قابلیت تنظیم بند و غیره اشاره نمود.

معرفی بهترین ساعت های هوشمند گران

شما می‌توانید برای تهیه مدل‌های لاکچری و گران قیمت ساعت هوشمند، از مواردی که در قسمت زیر از راهنمای خرید ساعت هوشمند بیان شده است استفاده نمایید:

سونتو مدل 9 BARO TITANIUM MERCEDES-BENZ: یکی از گران‌ قیمت‌ترین مدل‌های ساعت هوشمند در بازار ایران است که از برند سونتو و با الهام از مرسدس بنز طراحی شده است. این مدل که با عنوان سونتو 9 بارو نیز شناخته می‌شود، مقاومت و بدنه خوبی دارد. از جمله مشخصات دیگر آن باید به ردیابی GPS تا حداکثر 120 ساعت، قابلیت مدیریت عمر باتری، یادآورهای هوشمند، قاب تیتانیومی، بند برزنتی و دیگری بند سیلیکونی، وزن 74 گرمی و فرم گرد اشاره کرد.

کروس مدل VERTIX 2 LAVA: این مورد از بهترین ساعت های هوشمند گران قیمت از جمله نوآورترین و پیشرفته‌ترین مدل‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید. از مشخصات چشمگیر این گوشی می‌توان به بدنه تانتانیوم، شیشه یاقوتی به همراه برش‌ها و لایه‌هایی از الماس تراش خورده، حافظه 32 گیگابایت، داشتن نقشه کل جهان، عمر شارژدهی 60 روزه، Gps، قابلیت دریافت 2 فرکانس از ماهواره اشاره کرد.

گارمین مدل fenix 6x solar: این ساعت را می‌توان اولین مدل با قابلیت تغذیه از نور خورشید از برند آمریکایی گارمین دانست که می‌تواند انرژی خورشیدی را به واسطه سلول‌های آن در خود ذخیره کند. مزایا و امکانات دیگر این مدل شامل صفحه نمایش با کیفیت، روکش کربن الماس مانند، بند با سیلیکون ضد حساسیت، پلیمر تقویت شده به همراه فیبر در ساختار بدنه، قابلیت ضد آب تا عمق 100 متر، حافظه داخلی 32 گیگ، قابلیت شارژدهی تا 21 روز در حالت هوشمند است.

ارسال نظر