اقتصاد۲۴- چند روزی است که از پرداخت یارانه جدید رییسی میگذرد؛ با پرداخت این یارانه بسیاری به این موضوع اعتراض داشتند که باوجود اینکه وضعیت مالی مناسبی نداشتند، یارانه دریافت نکردند. از سویی دیگر نیز اعلام شده است که این افراد میتوانند اعتراض خود را ثبت کنند؛ اما برای ثبت اعتراض باید چه کرد؟ در این گزارش با ما همراه باشید تا مراحل ثبت اعتراض برای دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی را برایتان تشریح کنیم.
مرحله اول: وارد سایت hemayat.mcls.gov.ir شوید
مرحله دوم: پنجره زیر برای شما باز میشود؛ گزینه ورود به سامانه را بفشارید.
بیشتر بخوانید: معیار دهکبندی خانوار برای یارانه چیست؟
مرحله سوم: اطلاعاتی که از شما درخواست شده را تکمیل کنید؛ این اطلاعات شامل کدملی سرپرست خانوار، شماره حساب واریز یارانه و نیز شماره حساب یکی از اعضای خانواده است.
مرحله چهارم: در این مرحله به شما گفته میشود که مشمول هستید یا خیر؛ اگر با عبارت غیر مشمول مواجه شدید، گزینه نمایش شناسنامه اقتصادی خانوار را انتخاب کنید.
مرحله پنجم: در این مرحله اطلاعات اعضای خانواده شما نمایش داده میشود و میتوانید ببینید که میانگین درآمد و هزینه اعضای خانواده شما چقدر است.
مرحله ششم: صفحه را پایین بکشید تا بتوانید سایر اطلاعات اعضای خانوار را ببینید. اگر هنوز نسبت به اینکه قصد ثبت اعتراض دارید، مطمین هستید، گزینه درخواست بازبینی را فشار دهید.
مرحله هفتم: در پنجره بعدی، با درخواست بررسی مجدد موافقم را انتخاب کنید.
مرحله هشتم: در نهایت این صفحه برایتان باز میشود و حال میتوانید به اینکه اعتراضتان ثبت شده، مطمین باشید.