تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

قیمت مرغ کاهش یافته است؟

حدود دو هفته پیش بود که دولت قیمت مرغ را به طور رسمی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان در هر کیلو اعلام کرد. حال بسیاری از مخاطبان از عرضه این محصول با قیمت‌های پایین‌تر خبر می‌دهند. آیا مرغ در سطح خرده‌فروشی‌ها ارزان‌تر توزیع می‌شود؟

اقتصاد۲۴- دولت از دو هفته پیش قیمت مرغ را در هر کیلو ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد. با شروع خرداد نیز تغییری در نرخ‌های رسمی اعلامی ایجاد نشد و وضعیت بازار به روال سابق ماند.

در همین زمینه تجارت‌نیوز طی روز‌های دوم و سوم خرداد دو گزارش در رابطه با نرخ‌های رسمی منتشر کرد که واکنش مخاطبان را به دنبال داشت. پس از گذشت بیش از دو هفته از اعلام نرخ‌های رسمی بسیاری از مخاطبان می‌گویند که در سطح خرده‌فروشی‌ها قیمت مرغ با ارقام پایین‌تری عرضه می‌شود. آن‌ها معتقدند که کمبود تقاضا، فروشندگان را وادار به ارائه نرخ‌های پایین‌تر کرده است. طوری‌که در برخی از مناطق گویا مرغ با نرخ ۳۷ هزار تومان هم عرضه می‌شود.

در این بین انگشت اتهام برخی شهروندان هم رسانه‌ها را نشان می‌دهد. این گروه اعتقاد دارند که رسانه‌ها با انتشار قیمت‌ها فضای بازار را ملتهب می‌کنند و حتی گاهی اخبار غیرواقعی درج می‌کنند. اما این انتظار که رسانه‌ها به قیمت‌های اعلامی دولت بی‌توجه باشند، گاه شبیه به پاک‌کردن صورت مسئله است. به‌ویژه آنکه دولت‌های مختلف بار‌ها نشان داده‌اند که در تصمیمات خود اعتنای چندانی به این اخبار و گزارش‌ها ندارند. اما به هر حال برخی نظرات نشان می‌دهد که مردم رسانه‌ها را در وضعیت بازار بی‌تأثیر نمی‌دانند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر