آخرین الگوریتم های اینستاگرام در سال 2022 چیست؟ آیا الگوریتم اینستاگرام یکپارچه است و یا از چند بخش تشکیل شده؟ چه فاکتورهایی در آن موثر است. در ادامه با ما باشید تا با پاسخ به این پرسشها، اطلاعات مهمی را در بخش آشنایی و آموزش الگوریتم اینستاگرام به شما بیان کنیم.
الگوریتم اینستاگرام چیست؟
آخرین الگوریتم های اینستاگرام در سال 2022، مجموعهای از قوانین هستند که تعیین میکنند کدام محتوا دیده میشود.
بنا به گفته آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، باید گفت الگوریتمهای اینستاگرام مواردی هستند که با طبقهبندیکنندهها و فرآیندهای مختلفی همراه میباشند و که هر کدام هدف خاص خود را دارند تا در نهایت بتوانند محتوای مناسب را به کاربر نمایش دهند.
اگر بخواهید یک تصویر کلی از عملکرد یک نمونه از آخرین الگوریتم های اینستاگرام در سال 2022 را داشته باشید، میتوان به تعامل آن با کاربر اشاره کرد. زمانی که کاربری وارد این شبکه میشود، الگوریتمهای اینستاگرام تمام محتوای موجود را به سرعت بررسی میکند و از این دستور العملهای خاص برای تصمیم گیری ارائه محتوای صحیح به کاربران استفاده میکند. در نهایت خروجی به شرح زیر میشود:
- اولویتبندی پستها که چگونه میتواند به بالای فید خبری بروند.
- کدام پستها در برگه اکسپلور نمایش داده میشوند.
- داستانها، ویدیوهای لایو و کلیپها به چه ترتیبی در فید و برگههای مربوطه آنها نشان داده میشوند.
هر بخش از آخرین الگوریتم های اینستاگرام در سال 2022، جزئیات مربوط به رابطه شما با فالوورها، مرتبط بودن محتوا و به موقع بودن پست شما را در نظر میگیرد.
همچنین باید بدانید که عوامل خاص که فید و داستان شما را تنظیم میکنند، برگه کاوش و حلقهها همه کمی متفاوت هستند.
فاکتورهای الگوریتم اینستاگرام
فاکتورهای مختلفی در بخش الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور و اولویت بندی محتوای شما وجود دارد، از جمله:
رابطه شما با فالوور هایتان
آیا همدیگر را دنبال می کنید؟ آیا آنها شما را با نام جستجو کردند؟ آیا به یکدیگر پیام میدهید یا نظر میگذارید؟ آیا شما یکدیگر را در پست های خود تگ می کنید؟ اگر پاسخ بله باشد، ممکن است محتواهای مورد پسند مشترکی بین شما نمایش داده شود.
ارتباط محتوا
بخش عمدهای از عملکرد الگوریتمهای اینستاگرام را میتوان به بخش ردیابی فعالیت کاربران مرتبط دانست. در این حالت این شبکه نوع عکس یا ویدیویهای تعاملی کاربر را بررسی میکند تا بهینهترین محتوای مناسب برای کاربران را ارائه دهد.
زمانبندی
فاکتور دیگر در بخش الگوریتم افزایش فالوور در اینستاگرام آن است که شما بتوانید از فاکتور زمان به خوبی استفاده کنید.
در این حالت باید بدانید که اینستاگرام پستهای بروز شما را در اولویت برای نمایش قرار میدهد. این نکته در ترکیب با ساعاتی که کاربر بیشترین تعامل را با این شبکه دارد، بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.
بررسی آخرین الگوریتم های اینستاگرام در سال 2022
در قسمت قبل که توضیحات اجمالی را راجع به آخرین الگوریتم های اینستاگرام در سال 2022 بیان کردیم، یک نکته مهم بیان شد. نکته کاربردی در الگوریتم های اینستاگرام برای افزایش فالوور این است که هر بخش از این شبکه اجتماعی، الگوریتم و سازوکار خاص خود را دارد. به همین خاطر لازم است الگوریتمهای شبکه اینستاگرام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. در همین راستا میتوان به 3 بخش کلی اشاره کرد که عبارتند از:
الگوریتم اینستاگرام برای بخش فید و استوری
برای فید و استوری شما در آخرین الگوریتم های اینستاگرام در سال 2022، اولویت بندی برحسب محتوای حسابهایی است که دنبال میکنید. فاکتور دیگر در این اولویتبندی، میزان تعامل شما با یک پست است که بر مبنای معیارهای زیر میباشد:
تعداد لایکهای یک پست اینستاگرامی که یک فاکتور بسیار مهم برای مخاطب است، زمانی که پست اینستاگرامی شما آپلود شود، تگهایی که شما در پستهای اینستاگرامی خود استفاده کردهاید، مدت زمان ویدیو.
این سیگنالها به الگوریتم اینستاگرام کمک میکند تا ارتباط و محبوبیت یک پست را تعیین کند. یکی دیگر از فاکتورها در این بخش، اطلاعاتی درباره شخصی که پست کرده است و سابقه تعامل شما با او است.
اینستاگرام تعداد دفعاتی را که با یک فرد خاص (با کامنت، لایک، بازدید از پروفایل و غیره) تعامل داشتهاید را ردیابی میکند تا بفهمد چقدر ممکن است یک شخص برای شما جالب باشد.
فعالیت شما در سراسر پلتفرم هم مهم است. کمیت و محتوای پستهایی که با آنها تعامل داشتهاید، به آخرین الگوریتم های اینستاگرام در سال 2022 سرنخی میدهد که شما به عنوان یک کاربر به چه نوع پستهای دیگری ممکن است علاقهمند باشید.
الگوریتم اینستاگرام برای تب اکسپلور
یکی از مهمترین بخشها در شبکه اینستاگرام، صفحه اکسپلور است که مخاطبان و کاربران بسیاری را به سمت خود جذب میکند.
در مورد آخرین الگوریتم های اینستاگرام در سال 2022 در بخش اکسپلور باید گفت در این بخش، الگوریتم به پستهای قبلی که دوست داشتهاید یا با آنها تعامل داشتهاید نگاه میکند و مجموعهای از عکسها و ویدیوها را از حسابهای مرتبطی که هنوز دنبال نمیکنید، میآورد.
سپس این عکسها و ویدیوها بر اساس آنچه که الگوریتم فکر میکند بیشتر به آن علاقه دارید، رتبهبندی میشوند، بر اساس اینکه چقدر احتمال دارد پستی را دوست داشته باشید، ذخیره کنید یا به اشتراک بگذارید. فاکتورهای مهم در اولویت بندی محتوا در این بخش به صورت زیر میباشد:
اطلاعات در مورد پست: هنگام تنظیم محتوا برای اشتراکگذاری از طریق تب اکسپلور، اینستاگرام به محبوبیت کلی یک پست نگاه میکند و از سیگنالهای مختلفی استفاده خواهد کرد. به طور مثال از میزان لایکها، مواردی که اشتراک میگذارید، مواردی که ذخیره خواهید کرد و یا حتی سرعت انجام این کار که نشان دهنده علاقه شما خواهد بود، استفاده میکند.
سابقه تعامل شما با فردی که پست کرده است: بیشتر محتوای اکسپلور از حسابهای جدید وارد میشوند، اما حسابهایی که با آنها تعامل داشتهاید در این قسمت کمی تقویت میشوند. فعالیت شما: چه پست هایی را در گذشته دوست داشتهاید، روی آنها نظر دادهاید یا ذخیره کردهاید؟ قبلاً در صفحه کاوش چگونه رفتار کر
الگوریتم اینستاگرام برای قابلیت ریلز
Reels یک قابلیت جدید و جذاب از سال 2020 میباشد که به این برنامه اضافه شده است. الگوریتم هم از حسابهایی که دنبال میکنید و هم از حسابهایی که آنها را فالو ندارید، الگوبرداری میکند و سعی میکند شما را با محتوایی سرگرم کند که بنابر نظر او، مدت زمان بیشتری شما را درگیر خود خواهد کرد.
از فاکتورها و نکات مهم در این قسمت باید گفت:
فعالیت شما: سیگنالهایی مانند ریلزهایی که دوست داشتهاید، روی آنها نظر دادهاید، و با آنها درگیر شدهاید، همگی به آخرین الگوریتم های اینستاگرام در سال 2022 به بخش دستهبندی محتوای ریلز کمک میکنند تا بفهمد چه نوع محتوایی میتواند مرتبطتر با علایق شما باشد.
سابقه تعامل شما: در Reels (مثل Explore)، ویدیوهایی از صفحاتی که جدید هستند را دریافت خواهید کرد. اما اگر قبلا به نحوی با آنها تعامل داشتهاید، اینستاگرام نیز این موضوع را در نظر میگیرد. ممکن است شما قبلا از طریق اکسپلور پستی از آنها را لایک یا سیو کرده باشید. احتمالا به همین دلیل است که محتوای زیادی از سازندگانی که میشناسید میبینید، در عین حالی که آنها را هنوز فالو نکردهاید.
اطلاعاتی در مورد قرقره: یکی از موارد بسیار جذاب و جدید در الگوریتم اینستاگرام، این است که این قسمت سعی میکند بر اساس آهنگ صوتی و تجزیه و تحلیل پیکسلها و فریمها، حدس بزند که ویدیو در مورد چیست و محبوبیت ویدیو را نیز در نظر میگیرد.
به طور کلی بخش آموزش الگوریتم های اینستاگرام دارای زوایا و پیچیدگیهای مختلفی است که لازم است برای یادگیری کامل و ترفندهای آن زمان و محتوای آموزشی مناسبی در نظر گرفته شود.