تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

وقتی یک گمانه‌زنی، خبر می‌شود! /تحریم نفت ایران بدون برجام برداشته نمی‌شود

از صبح امروز دوشنبه، برخی رسانه‌ها به نقل از ویتول مطرح کرده بودند که آمریکا بدون توافق برجام امکان فروش نفت را به ایران می‌دهد. اما در واقع مایک مولر یکی از مدیران ویتول که بزرگترین شرکت معامله‌گر نفت در جهان است در گفتگویی با بلومبرگ، صرفا نظر خود را بیان کرد

اقتصاد۲۴- درحالی که گمانه‌زنی یکی از مدیران شرکت ویتول که از معامله‌گران بازار نفت است، تبدیل به خبر احتمال برداشتن تحریم نفتی ایران بدون برجام شده است، مروری بر اصل خبر نشان می‌دهد، این فقط گمانه‌زنی یک فرد است که با لفظ "شاید" به کار رفته است!
‏خبرنگار وال استریت ژورنال هم از قول یک منبع آگاه نوشته ادعا‌ها درباره برداشتن تحریم نفت ‎ایران بدون توافق هسته‌ای بی‌اساس است و ‎آمریکا تا زمانی که به توافقی در قالب برجام دست پیدا نکند، تحریم‌ها را ادامه خواهد داد.
از صبح امروز دوشنبه، برخی رسانه‌ها به نقل از ویتول مطرح کرده بودند که آمریکا بدون توافق برجام امکان فروش نفت را به ایران می‌دهد. اما در واقع مایک مولر یکی از مدیران ویتول که بزرگترین شرکت معامله‌گر نفت در جهان است در گفتگویی با بلومبرگ، صرفا نظر خود را بیان کرده و گفته: "شاید آمریکا حتی بدون برجام اجازه دهد نفت ایران با محدودیت تحریمی کمتری به بازار عرضه شود چرا که چشم پوشی از نفت ایران، بهتر از افزایش بیش از حد قیمت بنزین در بازار آمریکاست". او گفته که اگر قیمت بنزین که این روز‌ها در آمریکا رکورد زده، به مسئله اصلی انتخابات میاندوره‌ای آمریکا تبدیل شود، آنگاه شاید روزنه‌ای برای تحریم ایران باز شود.
پیش از این هم در مواردی سابقه داشته که مجوز‌های موردی برای صدور نفت خام ایران صادر شده، اما این به معنای لغو تحریم نبوده و لغو تحریم تنها از مسیر احیای برجام امکانپذیر است.

منبع: اخبار نفت

ارسال نظر