تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
۴ سیگنال جدید برای سرمایه‌گذاران بورسی

پیش‌بینی بورس امروز ۲۱ خرداد

بورس در هفته‌ای که گذشت تنها سه روز کاری داشت، اما افت ۱٫۴ درصدی را ثبت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس در اولین روز کاری هفته، روند متعادل روبه پایینی را تجربه می‌کند.

اقتصاد۲۴- بورس در هفته گذشته، سه روز کاری داشت و با افت ۱٫۴ درصدی شاخص کل در سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل روبه پایینی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز کمی منفی شود.

قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام با ۳۰ رای موافق، دو رای مخالف (روسیه و چین) و سه رای ممتنع (هند، لیبی و پاکستان) به تصویب رسید. در این قطعنامه از ایران خواسته شده که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

این قطعنامه می‌تواند به صورت موقت تالار شیشه‌ای را نزولی کند. البته با توجه به اینکه نقدینگی از بازار خارج می‌شود احتمالا تغییر روند بازار کمی زمان‌بر باشد.

خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود؟


جهرمی، معاون عملیات و نظارت بورس کالا می‌گوید: با مصوبه شورای عالی بورس مجددا خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید: مصوبه صمت وجاهت قانونی را برای لغو خودرو در بورس کالا ندارد


با عرضه خودرو در بازار سرمایه رانت این حوزه کاهش و به تعادل قیمتی می‌رسد.

مرکز آمار ایران گزارشی از وضعیت تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور در زمستان ۱۴۰۰ منتشر کرد. بر اساس آن تورم نقطه به نقطه تولید کننده (تغییر شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل) در زمستان ١۴٠٠ به ۴۲ درصد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته است. با این آمار باید گفت که تولید ۲۴ درصد گران شد. این گرانی به زیان صنایع بازار سهام است و به صورت موقت وضعیت صنایع بورسی به خطر می‌افتد.

سفارت ایران در آتن اعلام کرد: در پی پیگیری‌های فشرده، دادگاه تجدیدنظر یونان حکم دادگاه اولیه مبنی بر مصادره نفت متعلق به ایران را لغو کرد و کل محموله نفت مسترد خواهد شد.

این موضوع می‌تواند برای صنایع نفتی بازار سرمایه، سودآور باشد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر