تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

خدمات سئو چیست؟ به چند دسته تقسیم بندی می شود؟

البته که می‌خواهید تا حد امکان ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و غیره به وب سایت خود بفرستید.

اقتصاد۲۴- به همین دلیل خیلی ها به آژانس‌های بازاریابی دیجیتال روی می آورند که در بهینه‌ کردن موتورهای جستجو یا اراِئه خدمات سئو تخصص دارند.

 به زبان ساده، هدف سئو اطمینان از این است که وب سایت با استفاده از مجموعه ای از کلمات کلیدی خاص تا حد امکان در صفحات نتایج موتورهای جستجو در بالاترین موقعیت قرار بگیرد، تعداد بازدیدکنندگان و کیفیت وب سایت را نیز به حداکثر برساند.

چرا خدمات سئو خیلی مهم است؟

 بیشتر از 90 درصد از ترافیک های  وب، در موتورهای جستجو رخ می دهند. اگر می خواهید وب سایت شما راحت یافت شود، باید وب سایت شما در موتورهای جستجوی اصلی اینکس شده و رتبه بالایی کسب کند.

جهت اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه شود:

https://seokar.com/news/generate-content

در دنیایی آسان، می توانید وب سایت خودتان  را راه اندازی کرده و منتظر بشوید تا ترافیک به سمت وب سایت شما بیاید. به احتمال زیاد، وب‌ سایت‌های زیادی هستند که به موضوعات مشابه با موضوعات وب سایت شما می پردازند.

موتورهای جستجو باید تصمیم گیری کنند که کدام وب سایت ها را در هر موقعیت مشخص شده ای در نتایج جستجو برای هر عبارت جستجوی مشخص فهرست کنند.

استفاده از بهترین خدمات سئو برای مطمئن شدن از اینکه وب سایت شما ترافیک وب را برای جستجوهای مربوطه در موتورهای جستجو جذب می کند، بسیار مهم است.

شش حوزه اصلی خدمات سئو:

  1. آنالیز رقیبان

یکی از خدمات سئو، آنالیز رقیبان است. بعضی وقت ها فقط اینکه بدانید وب سایت شما رتبه بندی و ترافیک بیشتری را دارد جذب می کند، کافی نیست. شاید بخواهید چگونگی عملکرد رقبای خود را نیز زیر نظر بگیرید تا مطمئن شوید که از آنها جلوتر می مانید.

تجزیه و تحلیل سئوی رقیبان، چگونگی رتبه بندی رقبای شما در طول زمان را همراه با بک لینک ها، اعتبارات دامنه ها  و ترافیک تخمین زده ردیابی می کند. اگر متوجه شدید که رقابت دارد افزایش می یابد، بهتر است  تا در سئو وب سایت خود و محتوا سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید.

  1. سئو فنی

یکی دیگر از خدمات سئو، سئو تکنیکال است. در زمان ساختن یک وب سایت، علاوه بر محتوا و طراحی، جزئیات تکنیکال "پشت صحنه" را نیز باید در نظر گرفت، چون می تواند تأثیرات زیادی روی  وب سایت در جستجوها داشته باشد.

عناصری که موتورهای جستجو در زمان رتبه بندی یک وب سایت در نظر می گیرند:

  • سرعت بارگذاری صفحه
  • لینک های داخلی و خارجی شکسته
  • خطاهای کراول
  • سازگاری با موبایل
  • دسترسی به نقشه سایت

 به شرکتی نیازاست که خدمات سئو خوبی ارائه دهد، چگونگی بهینه‌ سازی یک وب‌ سایت از لحاظ فنی را درک کند و کامل بتواند چگونگی تاثیر این عوامل بر توانایی یک وب سایت در افزایش ترافیک جستجو را بیان کند.

  1. بهینه سازی خارج از سایت

در این نوع خدمات سئو،  به بهینه سازی خارج از سایت بر ساخت لینک از وب سایت های معتبر و مربوطه متمرکز می شویم. ساخت لینک دارای  دو مزیت اصلی است: برگرداندن ترافیک به وب سایت، نشان دادن معتبر بودن صفحه وب  به موتورهای جستجو. لینک های دیگر وب سایت‌های معتبر (مخصوصا سایت‌های .edu، .org یا .gov) مثل مهر تأییدی از آن وب سایت ها است که یعنی محتوای وب سایت ارزش دارد.

ساخت لینک  شامل چندین روش مختلف  می باشد، مثل دستیابی به فهرست در دایرکتوری هدف منتشر کردن محتوا در وب سایت‌های دیگر، پاسخ دادن به سؤال ها در انجمن‌های اجتماعی یا پرسش و پاسخ، و بقیه موارد.

روند ایجاد لینک شامل:

  • تحقیق در مورد فرصت های با ارزش برای دستیابی به ساخت لینک
  • اولویت بندی فرصت ها بر اساس زمان، تلاش و ارزش بازگشت مورد توقع.
  • توسعه راهبردی (مثل ایمیل، مطالب ارسالی و غیره).
  • ردیابی کردن لینک های ورودی جدید ساخته شده
  •  
  1. سئو داخل صفحه

این نوع خدمات سئو، بر تجربه کاربران و بهینه کردن محتوای وب سایت برای کلمات کلیدی مربوطه متمرکز است. نوشتن یک محتوای عالی برای وب سایت به معنای ادغام محتوای جذاب و مرتبط برای کاربران اینترنتی با کلمات کلیدی ای است که توسط موتورهای جستجو باید پیدا شوند.

روند بهینه کردن سئوی داخل صفحه شامل موارد زیر است:

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی مربوطه که حجم جستجوی زیادی دارند.
  • اطمینان حاصل کردن از اینکه محتوای داخل صفحه، کاربران را در پرس و جو و هدف جستجوی آن ها راضی می کند.
  • ساخت لینک های داخلی از صفحه ای به صفحه ی دیگر برای ایجاد ارتباطی قوی میان محتواها.
  • بر قرار کردن تعادل میان پیوندهای داخلی باپ یوندهای خروجی مرتبط و با اعتبار.
  • اطمینان از اینکه محتوا در یک صفحه وب به خوبی سازماندهی شده و به درستی برای موتورهای جستجو ساختار یافته شده است.

 

  1. سئوی محلی

خدمات سئو محلی برای مشاغل محلی یا منطقه‌ ای و همچنین برای کسب‌ وکارهایی که دارای مکان‌های فیزیکی می باشند مهم است.

هدف از سئوی محلی نمایش کسب و کار شما در موتورهای جستجو طبق لوکیشن مکان هایی است که خدمات ارائه می دهید. مثلا، یک کسب وکار محلی می خواهد در نتایج جستجو در منطقه جغرافیایی که به آن خدمات ارائه می دهد نشان داده شود. این خیلی بیشتر از نتایج جستجوی ساده است، چون رتبه بندی خوب در نتایج نقشه ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

روش های سئوی محلی عبارتند از:

  • مطمئن شوید که سازمان شما دارای لیست در اکثر لوکیشن های برجسته مخصوصا گوگل است.
  • مطمئن شوید که لیست‌های شما در همه کانال‌ها و وب سایت‌ها یکسان است.
  • بهینه کردن وب سایت و محتوا با استفاده از کلمات کلیدی محلی خاص، مثل نام شهر یا ایالت، در صورت نیاز.
  • ساخت لینک با دایرکتوری‌های محلی، سازمان‌های تجاری و گروه‌های مربوطه.

 

  1. نظارت بر سئو

چه مدتی باید صبر کرد تا نتایج  حاصل از استفاده خدمات سئو را بتوان مشاهده کرد؟ برخی از استراتژی های سئو نتایج را در عرض چند ماه، اگر نه حتی در چند هفته، تغییر می دهند. برای سایرین، به خصوص در صنعت های رقابتی، نتایج ممکن است چند ماه و یا حتی بیشتر طول بکشد.

از آنجایی که شرکت سئوی شما بر روی افزایش دید وب سایت شما در موتور جستجو کار می کند، خیلی مهم است که معیارهای عملکرد سئوی مناسب را زیر نظر داشته باشید.

یکی دیگر از خدمات سئو، ارائه گزارش ماهیانه از عملکرد و وضعیت وب سایت است. شرکت های سئو گزارش‌های ماهانه ای ارائه می دهند تا پیشرفت‌های انجام شده و تأثیر آن بر کسب‌ وکار خود را بتوانید مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که رتبه ای بالاتر خیلی عالی است، اما اگر منجر به موفقیت های بیشتر در کسب و کار نشود، ممکن است مسائل دیگری نیز در این میان باشد.

ارسال نظر