تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۹ تير ۱۴۰۱

قیمت جدید و شوکه‌کننده تخم مرغ در بازار

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در هفته‌های اخیر قیمت تخم مرغ در برخی مناطق به ٩٧ تا ١٠٠ هزار تومان در هر شانه رسیده است.

اقتصاد۲۴- وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و هزینه‌های تولید، ادامه داد: قیمت تخم مرغ باید درب مرغداری به ١٠٠ هزار تومان برسد و در حال حاضر تولیدکننده زیان می‌کند.

وی درباره اینکه افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ مصرف کننده را تحت فشار قرار می‌دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می‌شود، افزود: تولیدکننده مقصر این مسأله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آن‌ها افزایش یابد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: صادرات تخم مرغ به صورت محدود به کشور افغانستان در حال انجام است.


بیشتر بخوانید: تخم‌مرغ را از این قیمت بالاتر نخرید


نبی پور با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به صورت محدود به کشور افغانستان در حال انجام است، گفت: اوج صادرات این محصول روزانه ۱۰۰ تن است که رقم زیادی محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اگر تولید کننده همچنان در زیان بماند تولید نابود می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کشتار ٩ میلیون قطعه مرغ تخم گذار در خرداد ماه امسال گفت: تاکنون سابقه نداشته است این حجم مرغ در یک ماه کشتار شود و میانگین کشتار در یک ماه حداقل بین ٢.۵ تا ٣ میلیون قطعه بوده است، اما افزایش هزینه‌های تولید و زیان‌های سنگین منجر به چنین اتفاقاتی شده است.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر