تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

قیمت برنج سقوط می‌کند؟

معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی قیمت برنج عمده فروشی در استان گیلان را بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: امروز اولین برداشت برنج در استان مازندران است و هر چقدر به پیک برداشت می‌رسیم با اوج عرضه قیمت هم کاهش می‌یابد.

اقتصاد۲۴- مجید حسنی مقدم، مدیر دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بر اساس آمار‌های رسمی مرکز آمار ایران ما سالانه سه میلیون تن برنج مصرف داریم گفت: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن برنج در داخل تولید می‌شود.

وی قیمت برنج در دو استان شمالی تولیدکننده برنج مرغوب را اینطور اعلام کرد: قیمت برنج عمده فروشی در استان گیلان بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان و قیمت خرده فروشی هم در این استان بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است و در استان مازندران هم به عنوان یکی از قطب‌های تولید برنج ایرانی تقریباً به همین شکل می‌باشد.


بیشتر بخوانید: قیمت جدید برنج اعلام شد


مدیر دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولین برداشت برنج در استان مازندران اتفاق افتاده گفت: طبیعی است هر چقدر که به پیک برداشت می‌رسیم با اوج عرضه، قیمت هم کاهش پیدا می‌کند.

 

این مقام مسئول متذکر شد: هر چقدر که دولت کمتر دخالت کند قیمت منطقی‌تر و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

حسنی مقدم با اشاره به فعالیت ۴۳۵ واحد فرآوری گوجه فرنگی در کشور گفت: سالانه حدود شش میلیون تن رب گوجه فرنگی در کشور تولید می‌شود، اما با توجه به افزایش هزینه‌های نیروی انسانی و مواد اولیه، اتحادیه ذیربط درخواست افزایش قیمت داده که فرآیند آن در حال انجام است و امیدواریم که یک قیمت منطقی برای تولیدکننده و مصرف کننده تعیین شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظر