تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۴ تير ۱۴۰۱

دام کیلویی ۸۰ هزار تومان خریدار ندارد

مزمان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و آغاز سال جاری قیمت‌ها در بازار گوشت به طور بی‌سابقه‌ای جهش کرد و نرخ تورم مواد غذایی در خرداد ماه ۱۴۰۱ رکورد شکست.

اقتصاد۲۴- در روز‌های اخیر اخباری مبنی بر افزایش ۵۷ درصدی قیمت گوشت گوساله و افزایش ۴۰ تا ۴۶ درصدی گوشت گوسفندی در میادین میوه و تره‌بار دست به دست می‌شود.
علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، با تکذیب این افزایش قیمت‌ها گفت: گوشت کیلویی ۸۰ هزار تومانی روی دست دامداران مانده است و کسی آن را نخریده است و این افزایش قیمت‌ها اصلا معنا پیدا نمی‌کند.

گفتنی است که همزمان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و آغاز سال جاری قیمت‌ها در بازار گوشت به طور بی‌سابقه‌ای جهش کرد و نرخ تورم مواد غذایی در خرداد ماه ۱۴۰۱ رکورد شکست.


بیشتر بخوانید: هزینه خرید تن ماهی چقدر است؟


هر کیلوگرم گوشت ران کامل ممتاز گوسفندی از ۱۷۲ هزار تومان در اسفند ماه ۱۴۰۰ امروز به ۲۱۶ هزار تومان رسیده است و هر کیلوگرم گردن گوسفندی نیز از ۱۳۳ هزار تومان امروز به ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.
گوشت سفید نیز در این مدت از این افزایش قیمت‌ها در امان نبوده است و هر کیلوگرم از آن در حالی امروز در بازه قیمتی ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که در اسفند ماه ۱۴۰۰ و تنها در ۴ ماه پیش کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان قیمت داشته است.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر