تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

روش‌هایی برای مدیریت پول‌هایی که داریم و نداریم

کتاب «هارمونی پولی» سعی دارد به مخاطبانش از راه تلفیق روان‌شناسی و خودشناسی مالی به داشتن رفتار درست در مواجهه با مسائل مالی کمک کند.

اقتصاد۲۴- به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، هارمونی پولی با عنوان فرعی نقشه راهی برای اشخاص و زوج‌ها نوشته اولیویا ملان و شری کریستی با ترجمۀ سیدمحمدباقر غروی نخجوانی کتابی برای خودشناسی و نقشه‌راهی برای افراد و زوج‌ها است.

کتاب با مطالعات موردی از زندگی واقعی افراد و تمرین‌های ساده، به مخاطب کمک می‌کند تا به شناخت دقیقی از خود برسد و در نتیجه بتواند روابط مالی را با دیگران –به ویژه همسرش- به خوبی مدیریت کند.

این اثر دو بخش دارد. بخش نخست کتاب با عنوان هارمونی پولی و شما به مخاطب کمک می‌کند تا شناخت بهتری از خودش در ارتباط با مسائل مالی داشته‌باشد. نویسندگان در این بخش نشان می‌دهند چگونه رفتار افراد در بزرگسالی تحت تاثیر آموزش‌های افراد در دوران کودکی است و چگونه باور‌ها و نگرش‌هایی که در دوران کودکی و در گذشته هر فرد شکل گرفته‌است به نحو مطلوب یا غیرمطلوب بر روابط با دیگران تاثیر می‌گذارد.

بخش دوم کتاب با عنوان هارمونی پولی برای شما و شریک زندگیتان به روابط افراد با همسرشان می‌پردازد. در این بخش مخاطب با تفاوت‌های روانشناختی زنان و مردان در زمینه امور مالی آشنا می‌شود تا چگونه در میان تفاوت‌ها و ناسازگاری‌ها، هارمونی و هماهنگی را ببیند و تنش‌های مالی را حل کند.

قسمتی از متن کتاب:

خاطرات احساسی ما درباره پول در دوران کودکی ممکن است عمدتا از افراد غیرنزدیک پدید آمده باشند. گاهی وقایعی برایمان رخ می‌دهد یا پیرامون ما پدید می‌آیند که بسیار آزاردهنده هستند و حتی در بزرگسالی از ذهن ما پاک نمی‌شوند. اولیویا یکی از این خاطرات را دارد:

او می‌گوید «اگرچه بسیار کم سن و سال بودم – پنج یا ۶ ساله- این حادثه را و احساسات مرتبط با آن را طوری به یاد دارم که گویی همین دیروز بود. من با پدرم در آرایشگاهی بودم و یک پسربچه را دیدم که از من چندان بزرگتر نبود و از پدرش یک سکه ۲۵ سنتی خواست و پدرش به سردی پاسخ منفی داد و پسر بچه شروع کرد به ناله و التماس. من که شاهد این صحنه بودم بغض کردم و آنچنان بر رویم اثر گذاشت که با خودم عهد کردم هیچگاه مانند او احساس درماندگی نکنم و به شدت اعتقاد دارم که این عهد در تمایل من به زیاد خرج کردن در بزرگسالی تاثیر زیادی گذاشته‌است. چه پول داشتم و چه نداشتم طوری رفتار می‌کردم که انگار دارم.»

هارمونی پولی توسط نشر یزدا و گروه نشریات سازمان چاپ و نشر در ۲۸۸ صفحه، با شمارگان هزار نسخه چاپ شده‌است.

ارسال نظر