تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

ایران به دنبال گرفتن تضمین در برجام

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: همانطور که دولت‌های غربی در مذاکرات برجام از ایران تضمین می‌خواهند، کشور ما هم به دنبال این است که از آمریکا و غرب در قبال تعهداتشان تضمین بگیرد.

اقتصاد۲۴- محمدحسن قدیری ابیانه اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برجام اصل را بر بی اعتمادی به کشور‌های غربی قرار داده است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام افزود: اینکه دولت با اعتماد به غرب وارد مذاکرات شود یا بنا بر بی اعتمادی قرار دهد موضوع مهمی است.

وی گفت: همانطور که دولت‌های غربی در مذاکرات برجام از ایران تضمین می‌خواهد و سازمان اتمی باید اقدامات ایران را تایید کند کشور ما هم به دنبال این مطلب مهم است که از آمریکا و غرب در قبال تعهداتشان تضمین بگیرد.

قدیری ابیانه اضافه کرد: دولت ایران اقتصاد کشور را به مسئله برجام گره نمی‌زند و کشور را معطل نتیجه برجام نمی‌گذارد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: رفع تحریم با دشمن بوده و خنثی کردن تحریم‌ها با ما است بنابراین باید به دنبال خنثی کردن تحریم‌های دشمن باشیم.

قدیری ابیانه گفت: دولت جمهوری اسلامی یک دولت دشمن شناس بوده و این نکته را به خوبی می‌داند که آمریکا رو به سقوط است.

وی بیان کرد: امروزه خود آمریکا هم پذیرفته است که قدرت از غرب به سمت شرق می‌رود و دنیای یک قطبی به دنیای چند قطبی تبدیل شده است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام تصریح کرد: هدف آمریکا و غرب این است که توپ را در زمین ایران بیندازند در صورتی که توپ در زمین آمریکا است و این ترامپ بود که از برجام خارج شد و برای رسیدن به هدف خود از ابزار‌های قوی تبلیغات که در اختیار دارند، بهره می‌گیرند.

منبع: مهر
ارسال نظر