تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

آرامش نسبی در بازار طلا

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه، نزدیک به پایین‌ترین سطح اخیر خود باقی ماند، زیرا سرمایه‌گذاران برای احتمال افزایش مجدد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا در تلاش برای مهار تورم فزاینده آماده می‌شوند.

اقتصاد۲۴- بهای هر اونس طلا با ۰.۸ درصد افزایش، به یک هزار و ۶۶۵ دلار و ۷۰ سنت رسید و طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۰۵ درصد افزایش، یک هزار و ۶۶۶ دلار و ۷۰ سنت قیمت‌گذاری شد. قیمت طلا به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو سال اخیر در هفته گذشته رسید.

شاخص دلار ثابت باقی ماند و این در حالی است که در اوایل این ماه، نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رسید. دلار ثابت، شمش را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر می‌کند.

جلسه سیاست دو روزه فدرال رزرو امروز به پایان می‌رسد و معامله‌گران آتی نرخ با احتمال ۸۱ درصد افزایش ۷۵ واحد پایه و احتمال ۱۹ درصد افزایش ۱۰۰ واحدی قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده و دلار را افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: قیمت جهانی طلا همچنان در سراشیبی


کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا مطرح کرد: بانک مرکزی اروپا ممکن است به منظور کاهش تقاضا و مبارزه با تورم بالای غیر قابل قبول، نرخ‌های بهره را تا حدی افزایش دهد که رشد اقتصادی را محدود کند.

داده‌های گمرک سوئیس در روز گذشته نشان داد صادرات طلای سوئیس به چین در ماه آگوست از بالاترین حد پنج ساله جولای کاهش یافت؛ در حالی که صادرات به ترکیه به بالاترین میزان خود از ماه ژوئن ۲۰۱۳ رسید.

دارایی‌های «اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، ۰.۴۸ درصد کاهش یافت. در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۲۶ سنت رسید. پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۲۴ دلار و یک سنت و پالادیم با ۰.۹ درصد کاهش، به دو هزار و ۱۴۹ دلار و یک سنت رسید.

منبع: فلزات آنلاین

ارسال نظر