تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۸ مهر ۱۴۰۱
ابراهیمی خبر داد؛

طرح جامع عمده مناطق آزاد جدید در فرایند تصویب

سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی خبر از تهیه طرح جامع اجرایی عمده مناطق آزاد تجاری جدید داد و گفت: این طرح‌ها به مراجع ذیصلاح جهت تصویب ارسال شد.

اقتصاد۲۴- نصرالله ابراهیمی روز پنجشنبه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۱ برای مناطق آزاد جدید اعتباری به منظور تدوین طرح جامع مصوب کرده که با استفاده از آن عمده هفت منطقه آزاد جدید مصوب شده طرح جامع خود را تهیه کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین اساسنامه مناطق آزادی که طرح جامع آن‌ها به اتمام رسیده برای تصویب به مراجع بالا دستی از جمله شورای نگهبان ارسال شده و جانمایی ان‌ها در اراضی از پیش تعیین شده با انتصاب مدیران اجرایی جدید در حال پیگیری است.

ابراهیمی گفت: به محض پیاده سازی طرح جامع؛ دبیرخانه بودجه لازم اجرای زیرساخت‌ها آن‌ها برای پیشنهاد در بودجه به دولت ارایه می‌شود تا در مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال آینده تخصیص داده شود.

وی یادآور شد: اجرای زیرساخت ها، سرمایه گذاری و فرایند‌های اجرایی این مناطق بر اساس سیاست‌های شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و وزارت امور اقتصاد و دارایی براساس نسل نوین مناطق آزاد به ویژه اقتصاد دانش بنیان، دیجیتال و هوشمند سازی دنبال می‌شود.

اردیبهشت سال گذشته با رای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی شامل مهران در استان ایلام، سیستان در استان سیستان و بلوچستان، بانه ـ مریوان در استان کردستان، بوشهر در استان بوشهر، قصر شیرین در استان کرمانشاه، اردبیل در استان اردبیل و اینچه برون در استان گلستان به تصویب رسید.

ایران اکنون دارای مناطق آزاد تجاری-صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر