اقتصاد24 - فتاحی یادآور شد: استفاده از محصول داخلی پیامرسانها یک کلید واژه به عنوان اقناع کاربر دارد، جنس فضای مجازی محدود کردنی نیست بلکه باید کاربر اقناع شود.
این اظهارات درحالی است که اولا وزارت ارتباطات بیشترین امکانات حمایتی را در اختیار پیامرسانهای خارجی (نظیر تلگرام) گذاشتند که با امکاناتی ناچیز قرار گرفته در اختیار پیامرسانهای داخلی اصلا قابل مقایسه نیست. ثانیا سال گذشته به هنگام اعلام فیلترشدن تلگرام، حدود ۲۵ میلیون نفری که ازتلگرام کوچ کرده بودند را دوباره باز گرداندند و آن فرجه یکی دو ماهه را دائمی کردند. ثالثا اگر قرار بود دولتمردان کرهجنوبی و ژاپنی هم درباره کیفیت محصولات داخلی مانند برخی مدیران ما فکر کنند، هرگز برندهای خودروسازی و صنعتی مانند تویوتا، هیوندا، الجی، سامسونگ و... در این کشورها رشد نمیکرد و امروز پس از ۵۰-۶۰ سال تبدیل به برند جهانی نمیشد. قطعا در دو دهه اول، محصولات صنایع این کشورها کمترین قدرت مقایسه و رقابت با مشابههای خارجی را نداشتند اما دولتمردان با قاطعیت، راه محصول خارجی را بستند و به محصول ملی قدرت رشد و ارتقا را دادند. آنها این کار را با ایجاد برخی الزامات و در عین حال اقناع افکار عمومی مبنی بر ضرورت استفاده از محصول بومی انجام دادند و برای متخلفان هم - حتی در جایگاههای مدیریتی- مجازاتهای سخت در نظر گرفتند.
ادعای کیهان در حالی است که محصولات تویوتا و هیوندا و ... از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار بوده اند حال انکه پیام رسانهای داخلی با وجود دریافت تسهیلات بانکی و حمایت معنوی گسترده، هرگز نتوانستند کمترین کیفیتهای مورد نیاز کاربران را فراهم کنند.