تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۴ آذر ۱۴۰۱

جدیدترین پیش بینی رئیس اتحادیه طلا از قیمت‌ها

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد دلایل افزایش قیمت طلا و سکه گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا، نوسانات نرخ ارز است.

اقتصاد۲۴- نادر بذرافشان با بیان اینکه نمی‌توان قیمت سکه را پیش بینی کرد، چون هر روز ممکن است انس جهانی نوسان داشته باشد، گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا، نوسانات نرخ ارز است. اما انس جهانی تغییر خاصی نداشته و حتی در برخی روز‌ها گذشته کاهش داشته است.

البته به گفته وی تقاضای خاصی در بازار نیست و در روز‌های اخیر در مواردی کاهش جزئی هم در قیمت مشاهده شده است. اگر سیاست‌های بانک مرکزی بتواند منجر به مدیریت قیمت ارز شود، روند ثبات و کاهش داشته باشد و قیمت پیشنهادی عرضه اوراق سکه در بورس، پایین‌تر از بازار داخلی باشد، می‌تواند نقش مهمی در مدیریت بازار داشته باشد.


بیشتر بخوانید: طلا رکوردشکنی کرد


بذرافشان با بیان اینکه مولفه دیگر بازار تقاضا است که در روز‌های اخیر روال عادی داشته و افزایش نداشته است، اظهار کرد: حباب سکه در روز‌های اخیر حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که امروز به دو میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است. حباب سکه از ماه‌های گذشته ایجاد شده و در این بخش هم می‌توان با سیاست‌گذاری برای توزیع و تولید سکه، آن را کاهش داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر