تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۸ دی ۱۴۰۱

صندوق توسعه بازار در ۹ ماهه امسال چقدر سهام فروخت؟

گزارش ۹ ماهه صندوق توسعه بازار سرمایه منتشر شد. بر اساس این گزارش، صندوق توسعه بازار در آذرماه بیشترین فعالیت خود را بر خرید خرد سهام متمرکز کرده است.

اقتصاد۲۴- بررسی آخرین گزارش صندوق توسعه بازار از عملکرد ۹ ماهه نشان می‌دهد این صندوق در آذرماه به خرید هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان سهام خرد اقدام کرده است. این عدد البته در مقایسه با آبان‌ماه کاهش نشان می‌دهد. در هشتمین ماه سال جاری، صندوق توسعه بازار دو هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان سهام خرد خریداری کرده بود.
این گزارش همچنین نشان می‌دهد صندوق توسعه بازار سرمایه در آذرماه، با فروش ۸۵۰ میلیارد تومان سهام خرد در سمت عرضه حاضر شده است. این میزان نسبت به ماه قبل از آن که رقم فروش ۶۲۶ میلیارد تومان بوده، افزایش نشان می‌دهد.
در همین حال صندوق توسعه بازار سرمایه در آذرماه ۵۸۷ میلیارد تومان سهم بلوکی فروخته که نسبت به فروش بلوک سهام در آبان‌ماه افت زیادی نشان می‌دهد. در آبان‌ماه صندوق توسعه بازار، معادل هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان سهم بلوکی فروخته بود.

گفتنی است بیشترین میزان خرید سهام خرد توسط صندوق توسعه بازار سرمایه، مربوط به خردادماه است که با ثبت رقم دو هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان، رتبه نخست بیشترین خرید را به خود اختصاص داده است. در همین حال صندوق توسعه با فروش ۹ میلیارد تومان فروش خرد سهام در مهرماه، کمترین میزان فروش خرد را از ابتدای امسال ثبت کرده است.

کمترین فروش بلوکی هم با ۲۷ میلیارد تومان مربوط به اردیبهشت ماه است.
کمترین خرید خرد سهام نیز متعلق به اردیبهشت ماه با خرید ۵۲۱ میلیارد تومانی است.

ارسال نظر