تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

طرح پوشش بیمه بدنه خودرو

به منظور سامان دهی بیمه‌های بدنه خودرو با توجه به استقبالی که از این بیمه نامه شده بود، در سال ۱۳۸۴ ازسوی شورای عالی بیمه شرایط عمومی بیمه‌های بدنه با عنوان آیین نامه شماره ۵۳ تصویب شد.

اقتصاد۲۴ به منظور سامان دهی بیمه‌های بدنه خودرو با توجه به استقبالی که از این بیمه نامه شده بود، در سال ۱۳۸۴ ازسوی شورای عالی بیمه شرایط عمومی بیمه‌های بدنه با عنوان آیین نامه شماره ۵۳ تصویب گردید. در این آیین نامه و مفاد آن، برخی از موارد جزو استثنات و برخی موارد جزو خسارات غیر قابل جبران اعلام شد. بیمه گران از آن سال به بعد اقدام به طراحی پوشش‌های بیمه‌ای با رعایت مفاد آیین نامه مذکور نمودند.

بیمه نوین نیز در همین راستا اقدام به طراحی پوشش‌های بیمه‌ای نمود و علاوه بر پوشش‌های رایج بازار، پوشش افت قیمت را برای اولین بار طراحی و تا سالیانی نیز به صورت تنها شرکت ارایه دهنده این پوشش، در صنعت مطرح بود. با مصوب شدن قانون بیمه شخص ثالث سال ۱۳۹۵ و مشخصا مفاد مطرح شده در ماده ۸ این قانون، مالکین وسایل نقلیه با مساله‌ای به عنوان خودرو‌های متعارف و نامتعارف مواجه شدند که علیرغم گذشت نزدیک به ۷ سال از مصوب شدن قانون مذکور، یکی از نارضایتی‌های مالکین خودرو‌های نامتعارف به هنگام وقوع حوادث، عدم تعلق گرفتن خسارت به صورت کامل و وجود مازاد خسارت با توجه به استفاده از مزایای بیمه شخص ثالث می‌باشد. در این هنگام این دسته از مالکین در صورت داشتن بیمه نامه بدنه، امکان تامین هزینه‌های مازاد را خواهند داشت.

ذکر این مسله هم خالی از لطف نیست که، در زمان مصوب شدن قانون، ملاک‌های در نظر گرفته شده و قیمت خودرو‌ها، طیف خودرویی زیادی را در دسته خودرو‌های متعارف قرار می‌داد.

از همان سال مصوب شدن قانون بیمه شخص ثالث یا همان سال ۱۳۹۵، بیمه گران با توجه به نیاز آینده بیمه گذاران خود، به طور جدی تری اقدام به معرفی بیمه بدنه به طرق مختلف از قبیل تبلیغات، طراحی پوشش بیمه‌ای و … کردند.

بیمه نوین نیز در همین راستا با بررسی شرایط جامعه و نیاز بیمه گذاران برای بیمه بدنه خود با طراحی پوششی با نام «طرح اتوپلاس» که هم در زمان وقوع خسارت و هم فارغ از خسارت، بیمه گذاران را با مزایای بیمه‌ای و امدادی همراه می‌نمود، اقدام کرد. در این طرح نیاز‌های مهم و پرتکرار بیمه گذار چه بیمه‌ای و چه امدادی، شناسایی و اجرایی نمود تا از این طریق آسودگی خاطر برای آن‌ها ایجاد نماید.

ارائه مشاوره تلفنی، حمل خودرو، سوخت رسانی، تعویض تسمه، باتری به باطری و … از نیاز‌های امدادی پر کاربرد مالکین وسایل نقلیه هستند که به صورت‌های محدود و برخی نیز نامحدود طی تاریخ اعتبار بیمه نامه، به بیمه گذار ارائه می‌گردد.

همچنین علاوه بر این که در بیمه نوین همواره برای به روز رسانی طرح‌ها و ایجاد تسهیلات برای بیمه گذاران علی الخصوص بیمه گذاران تلاش می‌شود که علاوه بر نظارت مستمر و پاسخگویی ۲۴ ساعته تلاش می‌شود نیاز‌های بیمه گذاران رفع و نارضایتی ه

ارسال نظر