تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۱ دی ۱۴۰۱

سخنگوی دولت: اساسنامه سازمان منطقه آزاد ماکو اصلاح شد

سخنگوی دولت در تشریح جزئیات مصوبات هیئت دولت از تصویب عضویت اعضای جدید شورای اقتصاد دیجیتال و اصلاح آیین‌نامه سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو خبر داد.

اقتصاد۲۴- علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و مادر، درباره مصوبات جلسه امروز، اظهار کرد: پس از ارائه آخرین گزارش سازمان برنامه و بودجه از لایحه بودجه، رأی گیری و رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی حاضر شده و لایحه را تقدیم کرد. پیش از این و در ۱۸ جلسه تمام جزئیات بودجه به تصویب وزیران رسیده بود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: هیئت دولت امروز با افزوده شدن وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری به کارگروه اقتصاد دیجیتال موافقت کرد. پیش از این هیأت وزیران کارگروهی را به منظور حمایت موثر از اقتصاد دیجیتال به تصویب رسانده و اختیارت وزیران به این کارگروه تفویض شده بود در جهت تقویت آن و توسعه ابعاد و زوایا؛ این دو وزیر به اعضای کارگروه اضافه شدند و دبیرخانه این کارگروه هم در اختیار وزارت ارتباطات است.


بیشتر بخوانید: بلاتکلیفی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد/ توسعه مناطق آزاد از مسیر اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی کشور می‌گذرد


بهادری جهرمی گفت: به پیشنهاد وزارت امورخارجه، دولت لایحه معاهده سازمان ملل درخصوص استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قرارداد‌های بین‌المللی، موافقت کرد تا تقدیم مجلس شود و تجار و فعالان اقتصادی بتوانند از ارتباطات الکترونیکی در تعامل با طرف‌های خارجی استفاده کنند و ایران هم به عضویت این معاهده درآید.

وی ادامه داد: در خصوص نحوه تشکیل جلسات و چگونگی اتخاذ تصمیمات هیئت داوری هم بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری و تأیید معاونت حقوقی اصلاحاتی در آیین‌نامه صورت گرفت. این سه مصوبه روز یکشنبه تصویب شد و امروز هم اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو به منظور رفع ایراد شورای نگهبان در هیئت وزیران بررسی و اصلاح شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر