تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۲۴ دی ۱۴۰۱

انگلیس سفیر خود در تهران را فرامی‌خواند

وزیر خارجه انگلیس به بهانه اعدام «علیرضا اکبری» جاسوس ایرانی- انگلیسی اعلام کرد که لندن سفیر خود را موقتا برای انجام برخی رایزنی ها از تهران فرا می‌خواند.

اقتصاد۲۴- به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در واکنشی مداخله جویانه به اعدام علیرضا اکبری جاسوس ایرانی- انگلیسی که به اتهام افساد فی الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی ایران بامداد امروز به دار مجازات آویخته شد، از فراخوانی سفیر خود در تهران به صورت موقت خبر داد.

وزیر خارجه انگلیس در این باره اعلام کرد: برای انجام رایزنی‌های بیشتر پس از اعدام علی رضا اکبری، سفیر خود را به طور موقت از ایران خارج می‌کنیم. پاسخ ما به ایران محدود به امروز نخواهد بود و در حال بررسی اقدامات بیشتر هستیم!

وی ساعاتی پیش در واکنشی مداخله جویانه به اعدام علیرضا اکبری جاسوس ایرانی- انگلیسی در پیامی توییتری با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشور‌های مستقل مدعی شد: انگلیس دادستان کل ایران را تحریم کرده است. تحریم امروز او نشان‌دهنده انزجار ما از اعدام علیرضا اکبری است. دادستان کل، هسته اصلی استفاده ایران از مجازات اعدام است و ما رژیم را مسئول نقض وحشتناک حقوق بشر می‌دانیم!


بیشتر بخوانید: علیرضا اکبری اعدام شد


مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه امروز اعلام کرد که حکم علیرضا اکبری دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

یاوه‌گویی کلورلی در حالی است که علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده قضائی برای وی و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات «متقن» موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.

منبع: مهر
ارسال نظر