تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

فرسودگی بیش از ۹۰ درصد موتورسیکلت‌های در حال تردد

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست از فرسودگی بیش از ۹۰ درصد موتورسیکلت‌های در حال تردد خبرداد.

اقتصاد۲۴- داریوش گل علی زاده در حاشیه برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های برقی که امروز به مناسبت هفته هوای پاک در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: با توجه به نقش وسایل نقلیه موتوری با سوخت فسیلی و بنزینی در تشدید آلودگی هوا و فرسودگی بیش از ۹۰ درصد موتورسیکلت‌های در حال تردد، توسعه به کارگیری موتورسیکلت‌های برقی به‌ویژه در کلانشهر‌ها می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها شود.

وی افزود: توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری با اولویت اتوبوس و تاکسی‌های برقی، هیبرید و گازسوز در کلانشهر‌ها موجب بهتر شدن کیفیت هوا در این شهر‌ها می‌شود که این موضوع نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم و اهتمام مراجع ذیربط یعنی وزارت کشور و شهرداری‌ها جهت توسعه ناوگان حمل و نقل پاک است.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: در قانون هوای پاک شهرداری‌ها و وزارت صمت مکلف شده‌اند نسبت به برقی‌سازی موتورسیکلت‌های کار و پیک موتوری اقدام کنند.


بیشتر بخوانید: افزایش مرگ ناشی از آلودگی هوا در تهران


گلعلیزاده در خصوص برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های برقی نیز گفت: به مناسبت هفته هوای پاک نمایشگاه ارایه موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های برقی که با همکاری شرکت‌های داخلی تولید شده اند، در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست وی تصریح کرد: طی قراردادی با شهرداری‌ها مقرر شده است که از این اتوبوس‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور استفاده شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر