تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

منطقه آزاد ماکو در توسعه آذربایجان غربی باید بیشتر نقش آفرینی کند

ناصر عتباتی با اشاره به نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصادی کشور گفت: منطقه آزاد ماکو با جذب سرمایه گذار باید بیشتر در توسعه آذربایجان‌غربی نقش آفرینی کند.

اقتصاد۲۴- ناصر عتباتی امروز (۲۸ دی) در دیدار با اعضای شورای تامین شهرستان‌های شوط و ماکو، اظهار کرد: ماکو و مرز بازرگان دروازه آسیا به اروپاست و از اهمیت ویژه‌ای در تجارت بین‌الملل برخوردار است که باید از این ظرفیت در توسعه اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی بهره‌مند شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در منطقه، افزود: با همکاری و همدلی لازم باید برنامه‌های دولت در حوزه‌های مختلف از جمله امور اشتغال و اقتصاد به سرانجام مطلوب برسد.

عتباتی ادامه داد: امنیت اتباع خارجی در مناطق مرزی به خصوص در منطقه آزاد تجاری ماکو نقش مهمی در رشد تجارت بین‌المللی دارد که باید مورد توجه همه مسوولان قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: مناطق آزاد در بزنگاه بودجه ۱۴۰۲/ معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد به آن‌ها بازگردد


وی با اشاره به اسنجام موجود در شورای تامین آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: این انسجام به شورای تامین شهرستان‌ها نیز تعمیم یافته که منجر به همدلی و هم افزایی برای خدمت به مردم و نظام اسلامی شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دستگاه قضایی در کنار شورای تامین قرار دارد، یادآور شد: حمایت‌های قضایی لازم از شورا‌های تامین انجام می‌شود.

عتباتی توجه به مقوله امنیت در مناطق مرزی و گمرکات را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نگاه به مرز‌ها از تهدید به فرصت باید تغییر کند تا مردم از این ظرفیت در بهبود وضعیت معیشتی بهره‌مند شوند.

ارسال نظر