تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۳۰ دی ۱۴۰۱

طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه طلا بخریم یا منتظر بمانیم، گفت: برای ورود به بازار طلا باید دید بلندمدت داشت.

اقتصاد۲۴- میناسادات حسینی: ابراهیم محمدولی با بیان اینکه چند روز در بورس کالا ربع سکه عرضه شد و بعد از چند روز، عرضه سکه متوقف شد، گفت: توقف عرضه سکه در بورس و افزایش قیمت اونس جهانی و گرانی دلار دست به دست هم داد تا وسانات قیمت طلا و سکه دوباره اوج بگیرد. 

رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تصریح می‌کند: در حال حاضر متاسفانه در وضعیت افزایشی قیمت‌ها قرار داریم و این نوسانات شدید، اجازه مطلوب را به تقاضاکننده نمی‌دهد که به راحتی بتواند تصمیم بگیرد در بازار چه رفتاری داشته باشد و این که خرید کند یا خیر.


بیشتر بخوانید: منتظر ریزش قیمت طلا نباشید/ پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده


محمدولی گفت: تجربه نشان داده که در بحث طلا و سکه اگر سرمایه گذاری برای درازمدت باشد، کسی ضرر نمی‌کند.

وی متذکر می شود: با توجه به این که به پایان سال نزدیک می شویم، ما انتظار داریم آن آرامشی نیاز بازار و اقتصاد است، برگردد. مسوولان هم تلاش می کنند، اما موفقیت آنها گاهی کم و گاهی زیاد است. اما امیدواریم بتوانند آرامش را به بازار و اقتصاد بازگردانند.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه دلیل عمده جهش‌های قیمت ناگهانی طلا و سکه و بعضا کاهشی و شاید اکثریت افزایشی، به بازار ارز برمی گردد، به اقتصاد ۲۴ گفت: دلیل عمده افزایش قیمت طلا و سکه در حال حاضر قیمت دلار است.

ارسال نظر