تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۱

اقدام متقابل ایران و اروپا با اسم رمز سپاه پاسداران

یک روز پس از اقدام اروپا علیه سپاه پاسداران، عضو هیأت رئیسه مجلس از نشست غیرعلنی هفته آینده نمایندگان با فرمانده سپاه و وزیر امور خارجه خبر داد.

اقتصاد۲۴- حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یکشنبه هفته آینده دوم بهمن ماه نشست غیرعلنی با فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر امور خارجه کشورمان خواهد داشت.

وی افزود: در این نشست که از ساعت ۷ صبح آغاز خواهد شد موضوع اقدام متقابل کشورمان اقدام اتحادیه اروپا در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

روز گذشته بود که نمایندگان پارلمان اروپا، به متمم پیشنهادی برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درفهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.


بیشتر بخوانید: فرمانده کل سپاه: دشمنان، آرایش جهانی گرفته‌اند


اقدامی که با واکنش فوری ایران همراه شد و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با جوزپ بورل، گفت: «اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن این نهاد امنیت آفرین، به نوعی شلیک به پای خود اروپاست.»

ستاد کل نیرو‌های مسلح هم با صدور بیانیه‌ای اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریست را محکوم و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

حشمت الله فلاحت پیشه، تحلیلگر مسائل بین الملل، این اقدام را قابل پیش بینی دانست و راهبرد حل تنش ایران و اروپا را در داخل کشور می‌داند.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر