تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

راه‌اندازی بازار مبادله طلا و ارز

جمعی از نمایندگان دانشجویی دانشگاه های مختلف پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ای سه ساعته با معاون اول رئیس جمهور به تشریح دغدغه ها و ارائه پیشنهادات خود در خصوص مسائل جاری کشور خصوصا در حوزه اقتصادی پرداختند.

اقتصاد۲۴- محمد مخبر در این جلسه با اشاره به رویکرد جدی دولت سیزدهم مبنی بر تعامل با طیف‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه‌های کشور، گفت: دولت از ارتباط با دانشگاهیان استقبال می‌کند و آماده تعامل صحیح و منطقی با دانشجویان است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی دیدار‌های خود با دانشجویان، افزود: دانشجویان به دلیل ارزیابی میدانی که دارند، از دانش و دیدگاه‌هایی دقیق نسبت به مسائل جامعه برخوردار هستند که این دیدگاه‌ها برای سیاست گذاری و تصمیم گیری‌های دولت مفید و راهگشا خواهد بود.

وی ثبات و آرامش را لازمه توسعه و پیشرفت کشور دانست و تاکید کرد: دشمنان خارجی با تولید روایت‌های نادرست و هراس افکنی به دنبال فرار سرمایه و ایجاد ناامنی اقتصادی در کشور هستند تا بتوانند مانع حرکت جمهوری اسلامی به سمت اهداف متعالی خود شوند که این توطئه نیز با تلاش‌های دولت و یاری مردم خنثی می‌شود.

در این جلسه که رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشت، مخبر به برخی سوالات و دغدغه‌های دانشجویان در خصوص مسائل مختلف کشور پاسخ داد و با آنان در فضایی صمیمانه به گفتگو پرداخت.

در ادامه این جلسه فرزین رییس کل بانک مرکزی نیز به سوالات دانشجویان درباره بازار ارز و راهکار‌های دولت برای ساماندهی نرخ ارز پاسخ داد و گفت: امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد و عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است.


بیشتر بخوانید:  دلار کانال عوض کرد


وی با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است، گفت: به زودی بازار مبادله طلا و ارز در راستای مدیریت بازار آزاد راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدیریت ارز نیازمند ایجاد آرامش در بازار است و با توجه به گشایش‌های خوب ارزی که اخیرا صورت گرفته، فضای مثبت روانی در بازار تقویت شده و نرخ ارز به ثبات بیشتری خواهد رسید.

در این جلسه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف نیز سوالات و دغدغه‌های خود را در خصوص بازار ارز، خودرو و سایر سیاست‌های پولی و مالی دولت مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کردند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر