تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

با دستور بن سلمان: زنان عربستانی راننده قطار شدند

برای نخستین بار، ۳۲ زن هدایت قطار حرمین شریفین را بر عهده گرفتند.

اقتصاد۲۴-روزنامه محلی «سبق» نوشت: راه آهن عربستان 32 زن را به عنوان راننده قطار سریع السیر حرمین شریفین انتخاب کرد و آنها پس از 12 ماه آموزش تئوری و عملی توسط کارشناسان مؤسسه فنی راه آهن «سرب» کار خود را آغاز کردند.

رانندگان قطار حرمین  شریفین از فعالیت خود در این زمینه ابراز افتخار کردند.

قطار سریع السیر حرمین شریفین با نیروی برق کار می کند و سرعت آن به 300 کیلومتر در ساعت می رسد و سفرهای مختلفی را بین مکه، مدینه، جده و شهر اقتصادی ملک عبدالله انجام می دهد.

این قطار سرعت، ایمنی و راحتی را برای مسافران فراهم می کند و هر یک از قطارها دارای 417 صندلی است که در دو بخش تجاری و اقتصادی فعال است.

در عربستان معمولا اعتقاد بر این است که رانندگی قطار،  شغلی ویژه مردانه است.  این قطار سریع السیر، شهر مدینه را به مکه متصل می کند.

این زنان پس از آموزش های لازم در راه آهن عربستان سعودی که ۱۲ ماه به طول انجامید، کار خود را به عنوان راننده قطار سریع السیر حرمین شریفین آغاز کردند.

قطار سریع السیر حرمین فاصله بین مکه مکرمه و مدینه منوره را ظرف تنها بیست دقیقه طی می کندو از انجا به جده و شهر اقتصادی ملک عبدالله می رسد. ظرفیت این قطار جابجایی سالانه شصت میلیون مسافر است و سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

پیش از این نیز زنان سعودی اجازه رانندگی را پیدا کرده بودند. عربستان تا سال ۲۰۱۸ تنها کشور جهان بود که زنان در آن از حق رانندگی محروم بودند.

در سال ۹۶ نیز زنان عربستان پس از آن که اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را نداشتند، با دستور بن سلمان اجازه یافتند به استادیوم‌ها رفته و به تماشای بازی فوتبال ملی و باشگاهی بپردازند.

ارسال نظر