تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

کیف سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم تهیه می‌شود

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم از تهیه و تدوین کیف سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم با هدف تسهیل فرآیند سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران علاقه‌مند حوزه‌های مختلف در این منطقه خبر داد.

اقتصاد۲۴- محسن اتابکی در پنل تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه مناطق آزاد با رویکرد حوزه انرژی، گفت: موقعیت ژئواکونومیک، مزیت‌های قانونی مناطق آزاد و ظرفیت‌های طبیعی موجود در جزیره قشم سه حوزه اصلی برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم به عنوان بازوی اجرایی کمک به سرمایه گذاران با هدف تسهیل فرآیند سرمایه گذاری با همکاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت‌های زیرمجموعه آن؛ «کیف سرمایه گذاری» را تهیه کرده و در آینده نزدیک از آن رونمایی می‌کند.

براساس این گزارش، فرزاد خلفی، مدیر مرکز بین المللی منطقه آزاد قشم نیز در این پنل تخصصی، گفت: تعامل در نظام بین المللی می‌تواند زمینه را برای حضور سرمایه گذاران خارجی و انتقال تکنولوژی‌های روز دنیا به کشور فراهم کند.


بیشتر بخوانید: احداث نخستین پارک پتروشیمی مناطق آزاد در جزیره قشم


وی ادامه داد: بهبود فرآیند‌های مربوط به اخذ مجوز‌های سرمایه گذاری و ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی برای سرمایه گذاران و ارائه چشم انداز مثبت از آینده، می‌تواند موجب انگیزه سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف شود.

خلفی در پایان با اشاره به ضرورت حذف قوانین و دستورالعمل‌هایی که مانع حضور سرمایه گذاران می‌شود، گفت: منطقه آزاد قشم با توجه به مزیت‌های قانونی ویژه مناطق آزاد قشم و ظرفیت‌های موجود، می‌تواند یکی از قطب‌های اصلی در حوزه انتقال دانش و جذب سرمایه گذاری در کشور باشد.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر