تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

اعلام شرایط بازگشت املاک تملک شده ازسوی بانک‌ها

وزیر اقتصاد گفت: شورای پول و اعتبار به بانک‌ها اجازه داده تا بدون برگزاری مزایده، املاک مسکونی تملک شده در اختیار خود را با شرایطی در قبال دریافت بدهی به مالکان پیشین برگردانند.

اقتصاد۲۴- سید احسان خاندوزی در بخش خبری ۲۱ گفت: تسهیلات گیرندگان شکایات زیادی در خصوص تملیک واحد مسکونی از سوی بانک‌ها به دلیل بدهی‌های بانکی آن‌ها داشتند.

وی افزود: امروز در جلسه شورای پول و اعتبار درمورد بدهکارانی که ملک مسکونی آن‌ها توسط بانک‌ها تملک شده، به بانک‌ها اجازه داده شد در صورتی که این املاک کماکان در تصرف و مالکیت آن‌ها قرار دارد، تحت شرایطی که جزئیات آن بعدا توسط بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد، در قبال دریافت اصل، سود و وجه التزام بانکی (نه قیمت روز ملک)، بدون برگزاری مزایده، این املاک را به مالکان قبلی آن‌ها برگرداند.


بیشتر بخوانید:  نگرانی درباره شکل اجرای مولدسازی دارایی‌های دولت


وزیر اقتصاد ادامه داد: پرداخت اصل و فرع بدهی‌های بانکی و اینکه واحد مسکونی ارزش کمتر از ۱۰ میلیارد تومان داشته باشد جزو شروط این مصوبه است.

خاندوزی گفت: بعد از ابلاغیه بانک مرکزی، متقاضیان باید درخواست کتبی خود را به بانک ارسال کنند و بانک‌ها هم ظرف مدتی که در ابلاغیه مشخص می‌شود باید نسبت به بازگشت واحد مسکونی به مالک قبلی بدون برگزاری مزایده اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر